Sinds vorige week heb ik een nog al vaag probleem, mijn oliefilter trilt telkens los!
Het begon vorige week dinsdag toen ik de auto startte en een "spuitend" geluid hoorde, ik ben mij vervolgens kapot geschrokken van de grote hoeveelheid olie die hierdoor op de grond lag en heb mij maar af laten slepen.
Thuis aangekomen hebben we even gekeken en bleek het oliefilter los te zitten, deze heb ik vervolgens goed strak aangedraaid maar niet opgemerkt dat het rubber er tussenuit zat, dus die is kapot gedraaid.
Dus vervolgens een nieuw oliefiltertje gekocht, geen probleem, er op gedraaid, olie bijgevuld, gestart, perfect geen lekkage meer alles voor elkaar!
Heb er vervolgens een 40km mee gereden en een dagje laten staan, daarna wou ik hem weer starten en weer terug bij af!
Heb nu het filter er af gehaald, schoon gemaakt, rubber weer op de plek en ingesmeerd met Vaseline als laatst nog een heel klein druppeltje loctite op het schroefdraad gedaan en weer vastgedraaid.
Nu hoop ik dat hiermee het probleem opgelost is, ik ga er vanmiddag nieuwe olie in doen want dat ben ik alweer allemaal kwijt.. En dan testen, zou ik hiermee het probleem opgelost hebben en waardoor zou dit in hemelsnaam kunnen? er is niks dat tegen het oliefilter aanzit wat hem los zou kunnen tikken, of ben ik misschien een handeling vergeten?
Thanks!