[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
oliedruk te laag : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 18:40

oliedruk te laag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

oliedruk te laag

Berichtdoor Brown » 02 jun 2016, 08:35

gaat over een W124 maar de techniek is hetzelfde en misschien dat jullie het ook ooit eens gehad hebben. na motorblok (en automaatbak) wissel heb ik 2 problemen met de oliedruk die ik niet had. ik hoop dat die twee problemen dezelfde oorzaak hebben natuurlijk ;-)

bij warme motor en stationair valt de oliedruk helemaal terug tot bijna onder de 1 bar. bij gas geven gaat hij weer gelijk omhoog. je zou bijna denken dat de oliedruk wijzer de toerental meter is.

bij het in contact zetten gaat de oliedruk gelijk naar 3 bar. bij starten zakt (valt is het betere woord) hij naar nul en gaat langzaam naar 3 bar. bij mijn W201 en W126 is dit niet. bij het in contact zetten van die auto's gaan ze iets omhoog en bij starten langzaam naar 3.

ik vermoed de oliedruksensor en niet de filter omdat hij dit dus doet bij het in contact zetten. wat ik graag zou willen weten is wat er gebeurt als je de oliedruksensor loskoppelt (de kabel). valt de meter naar 0 of gaat hij naar 3? op deze manier kan ik wat meer uitsluiten,,,

origineel W124 topis:
http://www.w124club.nl/oliedruk-te-laag ... 16092.html
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: oliedruk te laag

Berichtdoor Brown » 02 jun 2016, 12:16

check, check, dubbel check.

we gaan het proberen.
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Bastian-Hoen » 02 jun 2016, 19:40

ik vermoed inderdaad ook de censor
als je de censor weg haalt en je plaatst er een mechanische druk meter
met een stukje slang op weet je zeker dat je druk hebt

mocht dit het niet zijn dan kan het volgende ook nog
er zit een bypass op het olie pomp huis deze willen nog wel eens vast gaan zitten
ik weet zo niet waar ze in de 2.6 zitten maar zoek naar een middel grote inbus
hier achter zit een veer en een pen deze moeten los zitten zo niet dan blijft je bypass dus open staan

en in je olie filter zit ook een bypass deze kan dus ook open blijven staan ook bij een nieuw filter
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991

Berichtdoor Brown » 15 jun 2016, 20:46

Richard, bedankt.

Nieuwe sensor erin en gedraagt zich weer normaal.
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Techniek W201