Het is nu 30 apr 2025, 17:04
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Bassje » 07 aug 2009, 16:16
Bij warme motor hoort de oliedruk bij stationair draaien te zakken.
Dan wordt de olie dunner en krijgt de motor meer smering. Als de olie dik blijft smeert deze niet optimaal.
Komt je motor wel goed op temperatuur?
Er zijn een aantal mogelijkheden;
-Metertje of sensor kapot
-Te dikke olie
-Als je thermostaat kapot zou zijn en de motor niet op temperatuur komt blijft de olie ook koud en dus dik waardoor het metertje '3' aangeeft
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Bassje » 07 aug 2009, 18:08
Als de rest van de metertjes ook vreemd doet verdenk ik de bekabeling of idd het hele paneel.
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door desje » 20 aug 2009, 18:47
hoi
je olie filter is hij vervangen??? zo ja was het een orgineel of een immitatie??? bij immitatie gelijk vervangen met orgineel (kost 7 euro bij Mercedes garage) je oliedruk sensor zit niet bij de carterpan maar onder bij de oliefilter. er zijn 2 systeemen om oliedrukmeter in werking te brengen: electrische en met slangetje. electrische werkt net als de tempuratuurmeter: sensor >kabel >metertje. Andere systeem gaat doormiddel van een slangetje vanuit de oliefilterhuis wordt de olienaar de daschbordmetretje getransporteerdt met een bepaald druk en die druk geeft aan hoe hoog je olie druk is. Het is wel zo dat de olietempratuurmeter wel bij de carterpan zit.
ik zou zeggen kijk eerst welke systeem je hebt, als je een sensor systeem hebt miscchien is de sensor kapot??? dan ff vervangen klaar is kees.
mvg
desje
-
desje
-
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast