Ik moet bekennen dat ik nog vrij weinig verstand heb van wat elk onderdeel is onder de motorkap. Heb wel zin om mijn auto beter te leren kennen, maar dat gaat nog wel even duren.
Probleem is sowieso dat ik bijna doof ben, dus "rare" geluiden hoor ik niet bij een auto. Het scheelt dat mijn vader vroeger heel veel van Benz heeft gereden, dus ik laat hem ongeveer 1x per maand een ritje maken met mijn auto, zodat hij eventuele afwijkende geluiden kan beluisteren.
Mijn vader heeft vroeger een 300D gehad (beige), een 200D (lichtblauw) en recentelijker twee keer een E290 Turbodiesel (donkerblauw en zilver). Hij is er nu mee gestopt omdat hij last krijgt van zijn benen en de instap te laag vindt, hij heeft dus nu meer een jeepachtige wagen.
Mijn zus heeft nu een 200D, iets mindere staat als mijn auto, maar zeker nog een mooie Benz.
Daarnaast hebben 5 ooms van mij allemaal 190D's en 200D's en een neef van mij ook
Het is eigenlijk allemaal begonnen door een oom van mij, die vroeger een eigen taxibedrijf had. Hij had 24 Mercedessen en verschillende daarvan hadden de miljoen aangetikt. Sindsdien is de familie een beetje (heel erg) verliefd op het merk geworden. Die 300D van mijn vader was overigens een oude taxi van mijn oom en had op het moment van kopen al ruim over de miljoen gereden