door Roel190D2.5 » 31 okt 2012, 19:21
Je kunt niet iemand kwalijk nemen dat hij/zij gebruik maakt van de voordelen die de overheid biedt. Of je nu in Marrakech of Odileapeel bent geboren, een auto pre-1987 is belastingvrij. Dus gaat men rijden in W201's, W126's op gas, W123's, W124's. Compliment voor Das Haus, dat het zo'n goede auto's maakte toen.
Je kunt niet iemand kwalijk nemen dat hij/zij geniet van fiscale voordelen, huur-en zorgtoeslag, kinderbijslag. Dat zijn voordelen die de overheid biedt.
Het is aan de overheid om ons te foppen als we teveel genieten van een voordeel. Dat begon bij het inperken van de belastingvrijdom van schone auto's als de VW Polo Bluemotion, Punto Multijet, etc. Oh nee, het begon eind jaren '80, toen we met z'n allen op grijs kenteken reden zonder MRB. Snelle 205GTI, geen achterbankie en gáán. Toen kwamen er minimum afmetingen en verschenen die Rekord stationcars en Mercedes T's met zo'n bobbel op het dak. Jaartje later werd je dan alsnog gefopt.
Het is dus van alle tijden. De overheid ziet dat er veel gebruik wordt gemaakt van een recht dat niet zo is bedoeld. De bedoeling van MRB-vrijdom was het liefhebbers in staat stellen een stukje automobielhistorie te koesteren. Dat doel zijn we voorbij geschoten met z'n allen en nu mag de kassa open. De noemer 'milieu' is het modewoord bij deze actie, maar cash is de drijfveer.
Belangrijkste vraag is... Wat voor een overgangsregeling komt er als Europa geen veto uitspreekt (verwacht ik niet en hangt wellicht af van een overgangsregeling). We wachten gewoon af en kunnen niets doen. Bedenk wel waar en of je nog (op) stemt bij een volgende verkiezing.
Bei kleinem Schwanz und Impotentz, hilft auch kein Mercedes-Benz