Zoals jullie misschien wel weten heb ik recent de nokkenas vervangen, waarna de motor onregelmatig is gaan lopen. Uiteraard eerst de timing nokkenas/krukas en ontstekingstiming gecheckt. Ontsteking stond niet helemaal goed dus deze heb ik bijgesteld met een stroboscoop. 1 vraag hierover,
Moet de ontsteking afgesteld worden op bdp streepje of op het kleine pennetje dat op de poelie zit van de krukas (welke zich zo te zien op 13graden vanaf het bdp vevindt, de ontstekingsvervroeging die wordt opgegeven in mijn werkplaatst handboek)? Hij staat nu in iig op het pennetje, 13graden dus, en hij loopt erg goed eigenlijk!
Maar het feit dat de motor loopt is raar, aangezien dat juist het probleem was... Het volgende is gebeurd;
Motor starte haast niet, accu aangesloten om aan de ontsteking te kunnen werken, accu had omgedraaide polen waardoor de + op de - pol kwam te zitten en andersom, gelijk gecorrigeerd en toen de motor proberen te starten! Deze ging oppeens aan en liep meteen als een zonnetje!? Op het dashboard branden wel oppeens het abs lampje, ff op het forum kijken en zou blijkbaar kunnen liggen aan de zekering bovenop de overspanningsrelais ( achter de kunststof kap achter de accu). Zekering was idd doorgebrand, dus weer een nieuwe erin! Motor starten en liep gelijk weer rottig, abs lampje was nu wel weer uit! Zekering weer eruit gehaald, motor loopt als een zonnetje en het abs lampje gaat weer branden....

Ik denk dat ik hier te maken heb met een elektronica probleem?, is er iemand die misschien weet waar ik moet zoeken of weet wat het probleem kan zijn?
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen!
Gr, michael