Na aanleiding van mijn topic : klepseals vervangen
Ben ik bezig met de opties bekijken, aangezien mijn blok waarschijnlijk compleet versleten is...... leuk.........
Nu zijn er dus eigenlijk 2opties
Motorblok vervangen
Motorblok reviseren
In dit topic wil ik graag over het vervangen praten.
Het reviseren kost misschien wel meer geld dan vervangen, en het zal nog belachelijk veel tijd innemen ook nog.
Nu zijn we dus eigenlijk bezig met het kijken naar een motorblok
Wat dan het plan zal zijn
Alles blijft zitten op het blok na, dus je weet wel, het blok,de kop , kleppen etc etc,
Ik heb een 84er die dus K-jetronic is, deze heeft dus eigenlijk een paar minder dingetjes.
een ke-jetronic blok kan er wel gewoon op, maar dan zullen een aantal sensoren niet aangesloten worden, dit maakt niet uit aangezien het toch aangestuurd word door een computer die alleen sensoren nodig heeft van het originele blok
Nu zit ik met de vraag:
Moet het blok perse een 2 liter zijn? of zou het ook een 2.3 of 2.3 16 klepper mogen zijn?
of moet er bij de laatste 2 opties de hele motor omgezet worden?
daarnaast... zou dat ook nog kunnen, neem ik meteen een andere versnellingsbak want de mijne is niet origineel (schakelt op heel andere punten dan op de teller) en hij schakelt raar.....
Wie weet hier een mooi antwoord op ? en misschien iemand met ervaring?
bedankt zo ver
