Hallo wie heeft er nog een idee wat er mis kan zijn.
Vorige week de koppakking vervangen van 190 1.8 omdat er olie bij de koelvloeistof zat.
kop laten vlakken nieuwe pakking en bouten en alles volgens het boekje gemonteerd.
Voor de vervanging eigenlijk altijd al problemen gehad met zagende motor bij stationair toerental.
Omdat ik 2 exakt dezelfde autos heb en recent nog een reserve motor gekocht heb via een veiling kan ik het een en ander uitwisselen. recent uitgevoerd en vervangen, luchtweger stappenmotor en inlaat gereinigd en gecontroleerd, opv relais nieuw orgineel gemonteerd, verdelerkap en rotor vernieuwd, uitlaatspruitstukpakking nieuw gemonteerd, compressie is goed,
Vanavond de bobine vervangen omdat er een stukje van het bakkeliet afgebroken was.
Ik krijg de co volgens mij goed afgesteld door ieder keer met kleine stapjes te regelen tot hij het mooiste loopt en goed start. Volgens mij kan dit met meten niet beter.
Waar ik nu nog aan twijfel is de werking van de Lamba sonde, ik ga deze morgen uitwisselen maar kreeg hem vanavond met warm spruitstuk niet los met een open ringsleutel 27.
Het is niet dat hij slecht loop maar als ik stop zaagt de motor vaak stationair even het gas aanraken stopt het zagen maar soms slaat hij dan ook af na 5 seconden. Ik wil hem eigenlijk perfect hebben.
Groet Girtjejop