[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
meters tellerbak doen het niet meer : Techniek W202 en andere C-Klasse

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 27 apr 2024, 13:12

meters tellerbak doen het niet meer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

meters tellerbak doen het niet meer

Berichtdoor ekkie » 28 okt 2023, 09:58

Nu ben ik eigenlijk redelijk goed bekend met een W124 en W201. de W202 is wat andere koek. Mijn schoonzoon heeft er zo een van 1996. Aanjager deed het niet meer, tegelijk met uitval verlichting van de standenknop (links). Gaan we kijken. Middenpaneel eruit, kabels gecontroleerd, aanjager bekeken, was vuil, kabeltjes opnieuw gestoken, nieuw filter: die loopt weer. Wel vreemd, na opbouw nu ook de rechter verlichting van de standenknop weg maar, ellendiger: alle meters in de tellerbak blijven op nul staan. Wat kan dit zijn? waar ga ik zoeken? kan OVP relais een rol spelen (waar zit dat ding?)
Kan iemand me helpen?
eric
ekkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 jan 2016, 10:31
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: meters tellerbak doen het niet meer

Berichtdoor MBreed » 29 okt 2023, 07:50

Ik zou om te beginnen alle zekeringen controleren. Zowel onder de motorkap als in de kofferruimte.

Volgens mij hebben alleen de 202‘s tot de facelift in 1997 nog een OVP. Die zit rechtsvoor bij de ECU‘s. Bij mijn C180 van 1998 had ik ook een rare elektronische storing. Uiteindelijk was het gehele combi-instrument defect, wat ook effect had op de overige verlichting van het dashboard en de middenconsole die dan geheel uitviel. Is niet geheel onbekend dat die dingen stukgaan. Was vroeger ook al een probleem.
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 23 jun 2020, 14:57
Woonplaats: Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: meters tellerbak doen het niet meer

Berichtdoor ekkie » 29 okt 2023, 20:55

Inderdaad geen OVP gevonden. Wel alle zekeringen gecontroleerd in de fusebox LV: geen problemen. Zo moet de zekering voor de tellerbak wel werken omdat de alarmlichten op dezelfde zekering het wel deden. Toch ff een andere gestoken, tegen beter nuchter weten in. Rechts voor zit er ook nog een reeks zekeringen, onder de kap, zouden in de plaats komen van oa het OVP. Deze zekeringen vervangen, nachtje laten rusten. En op een mooie zondag, de zon scheen net, is het zaakje weer tot leven gekomen. Wat dat nu geweest is? Alle vervangen zekeringen nagemeten, werken allemaal. Zal toch wel vocht/corrosie zijn geweest schat ik. maar het kreng doet het weer!
Dank voor het meedenken Max (in de kofferruimte ben ik niet meer geweest)
eric
ekkie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 jan 2016, 10:31
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek W202 en andere C-Klasse

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten