door SLK180 » 15 jul 2012, 10:01
Wij gaan dit jaar voor de 3de keer met onze 190 naar Bulgarije, enkele rit 2350 km. Daar nog circa 1000 km rondrijden en dan weer richting huis. Tot nu toe heeft zij ons nog niet in de steek gelaten. Wij rijden het in 2 dagen, maar onder het mom "als we het vandaag niet halen gaan we morgen weer verder", dus geen haast of stress in de auto. In 2008 en 2009 zijn wij met een W124 250D automaat geweest, in 2008 viel de uitlaat er onder vandaan, voor € 80,- een compleet nieuwe laten monteren. In 2009 kregen wij in Roemenië problemen met de startmotor deze in Bulgarije laten reviseren € 45,-. Op de momenten dat het gebeurd is het even balen, maar het voordeel is dat ze je overal kunnen helpen.
Voor dat wij vertrekken controleer ik alle vloeistoffen niveaus en loop ik alles langs op eventuele lekkages, verder vertrouw ik erop dat alles goed is (bezuinig niet op reparaties od).
Wat nemen wij mee; olie (verbruikt geen spat, maar toch), koelvloeistof (idem), lampjes, zekeringen, tape, kroonsteentjes, zaklamp, tie-wraps, slangenklemmen, gereedschap, multimeter, handschoenen, doeken, brandblusser, EHBO trommel (originele zit er ook nog in, maar zoals eerder te lezen is ook deze een paar dagen over de datum), hesjes, gevarendriehoek ( is in sommige landen nog verplicht), de groenekaart (let op dat de landen waar je komt erop staan) en verder een kofferbak en achterbank vol met spullen.
Verder rustig aan rijden en op tijd stoppen om even de benen te strekken en wat te nuttigen, als wij stoppen gooien we de tank ook altijd weer vol!
In ieder geval een prettige en veilige vakantie en we lezen hier wel hoe het is gegaan.