Hahaaa, dank voor het warme welkom!
Om te beginnen met de vraag: gas of diesel, moet ik zeggen dat ik mijn dieseltje wel erg mis, met name vanwege het feit dat ik daar praktisch nooit problemen mee had en t nu niet erger kan: start en stationair problemen etc. enz.
De Diesel was helemaal verroest aan de onderkant, bouten zaten vastgerot en er werd ons verteld dat de reparatie erg duur ging worden, second opinion zei hetzelfde. Vandaar dat we die voor weinig hebben moeten verkopen. Hij was van '91 dus wegenbelastingvrij zou die niet meer gaan worden snel en mede daardoor ook voor de WB vrije LPG gegaan. Dan is het pas echt goedkoop dacht ik. Overigens stond er wel ruim 550.000 op de teller van de D en zoals gezegd: zonder grote problemen.

Een turkse meneer heeft hem gekocht en gestript om een oude 190 nieuw te maken.
De spoiler was voor mij/ons ook wel even wennen want die had ik niet op de 190D. Maar om er nou een nieuwe klep op te zetten, we hebben het beestje zo geadopteerd denk ik dan maar.

Zonder spoiler zou het zo de Benz van de W201 club banner kunnen zijn! De kappen aan de onderkant mis ik ook wel, dat gaf hem net even wat meer body. Maar dit is aan de andere kant ook wel een hele mooie klassieke Benz. Datum eerste toelating is van begin '83. Dus eind 82 geproduceerd en als ik me niet vergis is het dan een van de eerste 190's die van de band rolde. Op zich wel geinig.
Wat betreft de opties kan ik erg kort zijn

centrale deurvergrendeling?

Nee, hij is vrij standaard.
@Egbert, mooie wagen ook die v70! das m'n 2e keus
@Semrick, Ja lau is nu bezig de carburateur de doorgronden! we zoeken naar de oorzaak van de stationair en start problemen.
Nogmaals dank voor jullie reacties op onze voorstelpost! We voelen ons helemaal welkom!
Mer en Lau