[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Merkteken nokkenas met duploketting : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 apr 2024, 18:56

Merkteken nokkenas met duploketting

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Merkteken nokkenas met duploketting

Berichtdoor Mercedesw140 » 13 jul 2021, 12:11

Goedenmiddag,

Ik heb mijn koppakking vervangen van mijn W124 230E uit juli 1988.
Ik ben nu bezig de kleptiming goed af te stellen.
Helaas kwam ik voor een raadsel te staan. Op een enkele distributieketting staat er een inkeping op de nokkenas
aan de inlaatzijde. Deze moet gelijk staan met de bovenkant van de kop.
Maar ik heb een duploketting en als ik de krukas op T0 zet, verdeler ontsteking op het streepje dan staat mijn
merkteken van de nokkenas gelijk met de bovenkant kop maar aan de uitlaatzijde. En cil nr1 begint te openen.
Als ik het merkteken nokkenas aan de inlaatzijde van de kop zet, de krukas op T0 en de verdeler op het streepje
dan gaat cilinder nr4 zijn inlaatslag maken en niet cilinder nr1. En dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Kan het dus zo zijn dat het merkteken van de nokkenas bij een duploketting aan de uitlaatzijde moet staan?
Want dan staat wel alles goed. Met demonteren had ik de inkeping nokkenas aan de inlaatzijde gezet en niet
gelet op welke inlaatklep ging openen.
Voor de duidelijkheid, Ik heb de verdeler ontsteking er niet uit gehad en de krukaspoelie ook niet los gehad!

Bedankt en hoor graag van jullie,

Mvg. Marcel.
Mercedesw140
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 18 apr 2021, 17:46
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Merkteken nokkenas met duploketting

Berichtdoor Mercedesw140 » 15 jul 2021, 07:34

Hoi Richard, bedankt voor je reactie.

De kabels zitten goed, 1-3-4-2.
Ik haal als ik tijd heb het kleppendeksel eraf en ga alles opnieuw afstellen.
Als je de rotor op cilinder 1 zet op het merkteken moeten de kleppen van cil 1 dicht staan en gaat hij zijn
arbeidsslag maken. Ik denk dat ik hier de fout ben ingegaan omdat ik de nokkenas 180gr verkeerd gezet heb
en dat hij zijn inlaatslag gaat maken, tenminste dat vermoed ik.
Ik ga het zien en laat het weten als de kleppendeksel eraf is.
Maar moet het vliegwiel op OT staan of op de voorontsteking stand van geloof ik 18gr ?
En hoe moet de EZL knop op staan? Op het MB teken?
Bedankt alvast,

Mvg. Marcel.
Mercedesw140
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 18 apr 2021, 17:46
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten