25 januari moet ik weer apk gekeurd zijn.
Punten die sowieso moesten waren de achterremblokken en de handremblokken.
Dit hebben wij vandaag gedaan.
verder zat er een handrem kabel vast en een andere was kappot. deze hebben we heel gebeunt.
op naar de apk. waar een familie lid van ons werkt en het bedrijf is heel schappelijk. (wisselt lampjes e.d. en is niet kinderachtig)
Natuurlijk kwam hij niet door de keuring, er waren een paar dingetjes.
Ook weet ik nu dat de vorige apk met een korreltje zout is genomen aangezien er bijvoorbeeld al aan een handremkabel geknutselt is.... en dit mag helemaal niet voor de apk.
apk duurde een goede anderhalf uur en we hebben een lijstje met wat vernieuwd moet worden.
Meer dan gedacht...
handremkabel rechts.
remmen voor moeten nagekeken worden. had 35% afwijking naar rechts... terwijl hij wel recht door gaat als je vol remt tijdens rijden. deze remblokken zijn laatst ook al vervangen en gaan we dus nog even nakijken/ontluchten misschien dat het helpt.
Verder remleidingen roestvrij maken en spuiten.
en nu de wat mindere dingen.
een motorsteun (100 euro)
twee stuur stangen. in ditgeval de centrale en een fusee stang links.
fusee rubber
de stangen hebben echt HEEL IETS speling, maar mag niet.
dit moet gebeuren. in totaal 200 euro aan onderdelen en deze worden morgen (vandaag) om 8.30 opgehaald en gaan we er mee bezig.
ook zagen we tijdens de apk dat mijn bak olie lekt (iets) en zullen we dus de pakking van vernieuwen.
owja... nog iets... mijn linker achterband zat verkeerd om op de velg xD maar dat is zo gefixt.
Tijdens de apk bleek mijn co te hoog en deze hebben ze zelfs voor me afgesteld ! over schappelijkheid gesproken

Dus. eventjes een aantal dingen repareren en dan is alles weer zoals het moet.
had niet verwacht dat de stuur stangen ook vervangen moesten worden, maar er zat wat speling in. maarja vervangen en heel lang geen last meer van

mij motorsteun was trouwens wel helemaal aan gort... het onderste rubber was compleet gescheurd en ingezakt.
anyways, wish me luck morgen