Na twee dagen proberen om de auto weer aan de praat te krijgen, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen

Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een 190E 2.0 van 1985 automaat. Achteraf niet zo gelukkig, maar ik ben ervan overtuigd dat ik nog leuke dagen zal beleven met deze auto nadat ie is gemaakt.
De auto trilde bij aankoop wat bij stationair lopen. Vooral bij het stilstaan en in d-stand van de automaat. Ik ging ervanuit dat het lag aan te lage afstelling. Dus een vriend van me (die dacht dat ie er verstand van had, maar niet dus!


Ik heb alles nagekeken. Bobine, bougies doen het allemaal. De ontsteking is dus goed. Maar als ik de bougies eruithaal zie ik elke keer dat de bougies compleet nat zijn met benzine. De auto verzuipt dus elke keer. Ik ga er dus vanuit dat de CO nu totaaaal verkeerd is afgesteld. Echter, wat ik ook doe met de imbussleutel wil niet baten. Ik heb ook de afstelling weer teruggedaan zoals ie was, maar de motor wilt maar niet starten. Misschien doe ik wel iets verkeerd bij het draaien. Als ik de imbussleutel erin steek en eraan draai, draait het eindeloos door. Ik kan het dus niet vast draaien of geheel open draaien. Het draaien doe ik door iets te drukken op de imbussleutel en dan te draaien. Ik zie dan de grote ronde klep (waar de luchtfilter op komt) een millimeter naar beneden gaan en weer een millimeter naar boven gaan naarmate ik draai aan de imbussleutel.
Ik heb even gevraagd bij een Mercedes specialist (althans dat ik heb van horen zeggen). Die zegt dat ik het nooit meer goed kan krijgen. Het beste is volgens hem een nieuwe spinnekop (benzineverdeler) te monteren. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad zo is? Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan denken

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat ik zo een goed beeld heb kunnen geven van de situatie