[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
checklist na backfire : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 20:07

checklist na backfire

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

checklist na backfire

Berichtdoor Brown » 22 nov 2015, 20:23

wat is er gebeurd?
bij het starten hoorde ik een zachte plof en sindsdien niet meer starten. op LPG start hij wel maar klinkt dan alsof er een gat in de uitlaat zit en bij meer dan 900 rpm slaat hij af.

ik vermoed dat een luchtslang losgeschoten is. hoe kom ik daar het makkelijkst bij? Moet ik daar nog dingen voor losschroeven? De auto staat nu namelijk op een plek waar ik niet uitgebreid kan gaan sleutelen...

en hoe voorkom ik dit?
is volgens mij namelijk al een keer gebeurd.....

MB 190E 2.0 1986 automaat
Laatst bijgewerkt door Brown op 23 nov 2015, 15:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: luchtslang spruitstuk. waar precies?

Berichtdoor HansMercedes » 22 nov 2015, 21:45

Ik denk dat de slang onder de luchtweger er af is geschoten [komt wel meer voor bij een backfire] dus misschien het luchtfilterhuis er af zodat je wat meer ruimte krijg en dan onder de luchtweger even voelen of de slang er nog op zit grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4581
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: checklist na backfire

Berichtdoor Brown » 23 nov 2015, 15:28

ik heb de titel gewijzigd want weet nu zeker dat ik een kleine backfire gehad heb. De stuwschijf zat vast maar was niet verbogen. Helaas kan ik het niet zo goed bij de slang onder de luchtweger. enige tips hoe ik er makkelijk(er) erbij kan?

als het opgelost is, dan ga ik een stuwschijf met gaten gebruiken en een rubberen flapje erop. hopelijk bij een volgende backfire geen losse slangen / vastzittende stuwschijven
Bijlagen
20151123_144425_resized.jpg
20151123_144425_resized.jpg (538.65 KiB) 1061 keer bekeken
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: checklist na backfire

Berichtdoor Bastian-Hoen » 23 nov 2015, 16:00

even met een spiegeltje kijken of een oude binnen spiegel gaat het ook mee
maar als stuwschijf vast zat dan was dat waarschijnlijk het probleem

mocht hij starten en je wil checken of vacuüm lekken dan kan je met een beetje rem reiniger spuiten rondom de slangen
als hij in toeren toe neemt dan heb je een lek
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 934
Geregistreerd: 09 mei 2012, 15:03
Woonplaats: Doetinchem
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: checklist na backfire

Berichtdoor Brown » 23 nov 2015, 16:06

stuwschijf is nu los en nu start hij helemaal niet meer (ook niet op LPG).

ik ga even op zoek naar een smalle spiegel.
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: checklist na backfire

Berichtdoor Brown » 23 nov 2015, 17:39

slecht nieuws en goed nieuws.

slecht nieuws is dat ik geen idee heb naar welke slang ik naar op zoek ben. heb mijn arm in alle mogelijke gaten en hoeken gestoken. ik vraag het wel de volgende keer als ik bij een meet ben.

goede nieuws is dat nadat ik de schijf gangbaar had gemaakt, en alles weer netjes aangesloten had, de auto het weer net zo goed/slecht doet als voorheen op LPG en op benzine.

die stuwschijf met rubberen flap kan ik nergens voor een normale prijs vinden.

maar goed, topic mag dicht. was een vastgeslagen stuwschijf n.a.v. een backfire
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast