W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 10 jul 2020, 17:36

LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alles over LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Klonic » 26 maart 2012, 17:27

@ VmaX
Ik heb het er wel voor over, maar volgens mij hebben garages geen zin om zon oud ding op te lappen. Ik weet hoe veel onderhoud nu bij VAG gaat, ze lezen bij een probleem de OBD uit en als ze het probleem niet kunnen vinden halen ze het LEDje los, dit heb ik bij M. de Koning meegemaakt.

In mn auto zit sinds vandaag LPG, hij loopt in alle standen goed (P, R, N, D) maar wel te veel toeren (zon 1000 ipv 700 tot 800). Hij is dus nog niet goed. Ik ga binnenkort op (onader andere) het aanraden van Vinnievw naar Cor de Jong. Ik ben uiteindelijk op zoek naar een duurzame oplossing.

Openbaar vervoer gebruik ik ongeveer dagelijks ;)
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat
Klonic
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 27 jun 2011, 00:08
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen: Skoda Fabia Combi 1.4 2004


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor HansMercedes » 28 maart 2012, 20:53

Mensen die een led lampje er uit halen omdat ze het probleem niet kunnen vinden zijn zeker niet goed met hun vak bezig . Het brand niet voor niets . je zou ze zelfs aansprakelijk kunnen stellen als er werkelijk iets kapot gaat wat niet meer controleerbaar is omdat ze het lampje er uit hebben gehaald . [soort van product aansprakelijkheid ] Ik werk al meer als 38 jaar in het gagage vak maar vind dit niet kunnen . grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Omermaster » 18 apr 2012, 21:16

Interesant wat er allemaal staat . Maar een vraagje..?
Wat is dan de beste keuze bij een 2.0/2.3 injectie ? OMWL installatie of LPI installatie?
Mercedes is niet alleen een auto , maar een cultuur voor mensen met smaak
Avatar gebruiker
Omermaster
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 11 nov 2011, 14:35
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Kenan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Lorinser uitgevoerd.
190E 2.0 LPG
W124 230E aut. LPG
W124 230E LPG


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Harm Eikelkamp » 18 apr 2012, 21:58

ik rijd met een omwl systeem en ik moet zeggen perfect

ps zelf ingebouwd kosten 650€ gr harm

lpi leuk maar duurder en kwa vermogen maakt het niks uit.
Avatar gebruiker
Harm Eikelkamp
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 maart 2012, 22:40
Woonplaats: Buurse
Roepnaam: Harm
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W124 260E aut. 1987
W124 300E 1986
VW Buggy 1962
VW LT40 1979
Triumph Spitfire 1977


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Omermaster » 18 apr 2012, 22:11

en het geur dan :P , bij die oude installatie ruik je wel wat eerlijk gezegt.

Maar bij die nieuwe systemen is dat minder toch .. of praat ik nu onzin:P?
Mercedes is niet alleen een auto , maar een cultuur voor mensen met smaak
Avatar gebruiker
Omermaster
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 11 nov 2011, 14:35
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Kenan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Lorinser uitgevoerd.
190E 2.0 LPG
W124 230E aut. LPG
W124 230E LPG


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Klonic » 19 apr 2012, 08:38

HansMercedes schreef:Mensen die een led lampje er uit halen omdat ze het probleem niet kunnen vinden zijn zeker niet goed met hun vak bezig . Het brand niet voor niets . je zou ze zelfs aansprakelijk kunnen stellen als er werkelijk iets kapot gaat wat niet meer controleerbaar is omdat ze het lampje er uit hebben gehaald . [soort van product aansprakelijkheid ] Ik werk al meer als 38 jaar in het gagage vak maar vind dit niet kunnen . grt hans


Ben ik helemaal met je eens, dit heb ik trouwens meegemaakt tijdens mn rijlessen in een Golf VI TDI die boven de 200.000 km gereden had (auto was nog geen 2 jaar oud) waarbij het motormanagement lampje bleef branden. M. de Koning in Rotterdam kon het probleem niet vinden waarna het lampje maar is losgehaald. Ik ben het met ej eens dat dit niet zo zou moeten gaan, zeker niet bij een (volgens velen) premium merk als VW/Audi.

Nu is het natuurlijk wel zo da een moderne auto flink wat sensoren heeft om de OBD zo veel mogelijk info te kunnen laten geven, als een van die sensoren/schakelinge/software dermate overstuur is zou het kunnen zijn dat alles goed werkt op dat ene schakelingetje na waardoor de OBD geen fouten geeft maar het lampje toch brand. Toch?

Hoe doe jij zoiets?

@ Omermaster,
Ik ruik niets ;)
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat
Klonic
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 27 jun 2011, 00:08
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen: Skoda Fabia Combi 1.4 2004


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Omermaster » 19 apr 2012, 13:44

@klonic

bv bij een 500SEC met een LPG installatie .. Daar ruik je echt wel wat .. Ook bij 280 . En bv bij een chevrolet die busje ervan ,
toen we hem hadde geparkeerd en we stapten eruit . Nou dat ruikte ik dus goed en dat is een neiuwere typ auto met G3 .

Maarja dus dat is niet bij een 190 ?
Mercedes is niet alleen een auto , maar een cultuur voor mensen met smaak
Avatar gebruiker
Omermaster
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 11 nov 2011, 14:35
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Kenan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Lorinser uitgevoerd.
190E 2.0 LPG
W124 230E aut. LPG
W124 230E LPG


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor EmielW201 » 19 apr 2012, 19:46

Harm Eikelkamp schreef:lpi leuk maar duurder en kwa vermogen maakt het niks uit.


Met de LPG injectie van BS-autotune heb je zelfs 10-15% meer vermogen doordat de lucht-massameter komt te vervallen.
Op benzine rijden is nog steeds mogelijk. Het systeem is een stuk duurder maar de motor heeft hiermee ook een langere levensduur.

http://www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/
Afbeelding
Avatar gebruiker
EmielW201
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1232
Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Omermaster » 19 apr 2012, 20:00

2500 euro voor een installatie? Koop ik nieuwe auto mee haha
Mercedes is niet alleen een auto , maar een cultuur voor mensen met smaak
Avatar gebruiker
Omermaster
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 11 nov 2011, 14:35
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Kenan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Lorinser uitgevoerd.
190E 2.0 LPG
W124 230E aut. LPG
W124 230E LPG


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor EmielW201 » 19 apr 2012, 21:22

Je vraag toch ook wat de beste keuze is bij een 2.0/2.3 injectie ?
Het ligt voor de hand dat een Lpi installatie duurder is dan een conventionele G2 LPG installatie.

Maar, waar koop je een nieuwe auto voor 2500 euro? ;)
Afbeelding
Avatar gebruiker
EmielW201
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1232
Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Omermaster » 19 apr 2012, 21:50

haha dat is figuurlijk bedoelt emiel. Maar geloof me voor die 2500 euro koop ik 2.3

Maar kijk waar die BS - autotune het over heeft is toch een OVML installatie ? die gewoon bij de LPG boer 1000 euro kost?

of zijn er nu weer andere type LPG installatie .. ik ben nu echt de weg kwijt :P

Je hebt een LPI installatie
Een OVML zoals die van VMAX
en je hebt een conventionele G2 LPG installie?

of begrijp ik het nu verkeerd :unsure:

Echt de laatste tijd zit ik gewoon overal na te vragen maar ik kom er niet uit .... Wat is de beste en en de koop waard installatie .. dus niet boven de 2000 euro aub :P


Alvast bedankt heren ,
Mercedes is niet alleen een auto , maar een cultuur voor mensen met smaak
Avatar gebruiker
Omermaster
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 11 nov 2011, 14:35
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Kenan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Lorinser uitgevoerd.
190E 2.0 LPG
W124 230E aut. LPG
W124 230E LPG


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor EmielW201 » 20 apr 2012, 18:16

OMVL is geen installatie van het merk van de OMVL verdamper.
Die installatie van VMax is een G2 installatie met OMVL verdamper maar dat had dus ook een ander merk verdamper kunnen zijn.

De LPG injecte installatie van BS - autotune is beslist geen G2 (OMVL) installatie die je bij de LPG boer voor 1000 euro kan kopen.
Je heb b.v. een verdamper nodig die geschikt is voor LPG injectie, LPG injectoren (met verdeler), sensoren, een vrij programmeerbaar motormanagement systeem met software, bedrading voor aansluiting van programmeerbaar motormanagement systeem en sensoren.

Dan heb je LPi (wat bij moderne auto's op gas het meest wordt toegepast).
Lpi maakt gebruik van de boordcomputer - maar kan ook gebruik maken van een standalone ECU.
Bij LPi wordt geen verdamper gebruikt omdat hierbij het gas vloeibaar wordt ingespoten.
Bedankt Orion voor deze info!

Als je iets beters wilt dan G2 en al 2000 euro wilt uitgeven dan zou ik die BS - autotune installatie zeker overwegen.
Je motor loopt dan perfect op LPG injectie. Dat is voor onze oude motoren niet goed te realiseren met een aangepaste G3 LPi installatie omdat deze af fabriek geen motormanagement systeem met elektronische injectie heeft.
Bijlagen
Lpi G3.jpg
Lpi G3.jpg (149.1 KiB) 2330 keer bekeken
Afbeelding
Avatar gebruiker
EmielW201
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1232
Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor CordeJong » 21 apr 2012, 07:21

Op dit moment rij ik met een 500SE met een dampgas injectie systeem,het is nieuw en speciaal geschikt voor de oudere Mercedessen met K of KE jetronic.
Ben er gisteren mee naar Gent gereden wat ongeveer 170 kilometer is en heb dat met best wel hoge snelheden gedaan.
Het verbruik was 65 liter LPG op 360 kilometer.
Met benzine kom ik niet zo heel veel verder met de gereden snelheden dus best wel positief,en qua rijden merk ik eigenlijk geen verschil,alleen bij gas loslaten naar een lagere snelheid dus het gas er wel op houden voel je iets schokken.
Storend is dat eigenlijk niet maar het viel me op,vermogens verschil tussen gas en benzine lijkt er ook niet te zijn.
Het mooie is dat er in het luchtfilter niets word gemonteerd en de auto op benzine nog draait zoals hij altijd heeft gedaan,des te knapper dat er op gas geen vermogens terug gang is te merken.
Het systeem werkt middels een ringleiding waar 1.1 bar gasdampdruk op staat met voor iedere cilinder een magnetische klep welke net voor de cilinderkop de gasdamp toevoegd,hierdoor is de kans op een backfire vrijwel tot nul gereduceerd.
De auto kan standaard op gas worden gezet en daar op blijven staan,gestart word er bij koude motor automatisch op benzine waar de auto tot ongeveer 65 graden op blijft draaien.
Overschakelen naar gas gaat vanzelf waarbij je dan even voelt dat de auto twee brandstoffen krijgt omdat de brandstof verdeler/spinnenkop even moet worden leeggedraait.
We hebben met de importeur van deze instalatie een afspraak om de auto eerst af te stellen en alles van de motor na te kijken voor er aan de inbouw wordt begonnen,waarna de auto bij een prof gas inbouwer van de instalatie word voorzien.
Wij leveren de auto daarna af en zullen deze bij problemen met de instalatie ten alle tijde kunnen repareren,de importeur van de hardware is ook hier in dorp gevestigd zodat onderdelen en dergelijke geen probleem zijn.
De instalatie zit in ieder geval onder de 2000 euro inclusief de controle en afstelling van de motor.
Zelf ben ik geen gasvoorstander en heb hier al veel vervelende backfires en problemen gezien echter deze instalatie heeft me in ieder geval qua rijden al overtuigd.
Over degelijkheid kan ik echter nog niet veel zeggen want ik rij er nu 3 weken mee met in het begin wat afstellings problemen,mede door het proefkonijn zijn.
De genoemde prijs is inclusief de BTW en montage voor een 4 cilinder motor.
groeten cor de jong
Avatar gebruiker
CordeJong
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 mei 2010, 17:20
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 190E 2.5-16 EVO I
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 190E 2.5/16 EVO II 1990


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor EmielW201 » 21 apr 2012, 16:26

Omermaster schreef:Echt de laatste tijd zit ik gewoon overal na te vragen maar ik kom er niet uit .... Wat is de beste en en de koop waard installatie .. dus niet boven de 2000 euro aub :P


Ik denk dat Cor hiermee jou vraag heeft beantwoord. ;)

@Cor, hoe worden de magnetische kleppen aangestuurd die de cilinders apart van dampgas voorzien? Met een programmeerbare computer? Zou het dan met de juiste software + programeering niet mogelijk zijn om dat schokken eruit te halen bij gas terugnemen en overschakelen benzinze->gas?
Afbeelding
Avatar gebruiker
EmielW201
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1232
Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Klonic » 21 apr 2012, 16:56

Mijn LPG'ert schokt niet bij overschakelen van benzine naar LPG. Overigens schakelt mijn auto bij iets van 1700 toeren, dus dan is het (min of meer) onmogelijk om gas terug te nemen en tegelijk over te schakelen naar LPG. Ik herken het geen dat je beschrijft in ieder geval totaal niet. Andersom (LPG->Benzine) moet ik altijd gas bijgeven anders slaat hij af. Maar waarom zou je van LPG naar benzine willen schakelen?
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat
Klonic
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 27 jun 2011, 00:08
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen: Skoda Fabia Combi 1.4 2004


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor EmielW201 » 21 apr 2012, 17:21

Jij hebt neem ik aan een G2 installatie. Waar Cor en ik het over hebben is LPG dampgas injectie.
Met G2 heb je geen last van schokken (in hoeverre dit hinderlijk is), maar G2 heeft als nadeel dat het optimale mengsel rond de 3000 toeren ligt, kleppen kunnen verbranden, kans op backfire, vermogensverlies t.o.v. benzine, problemen i.c.m. KE-jetronic.
Maar zolang een G2 installatie goed werkt en je bepaalde zaken voor lief neemt is er niets mis mee.
Afbeelding
Avatar gebruiker
EmielW201
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1232
Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: LPG inbouwen omgeving Rotterdam.

Berichtdoor Omermaster » 21 apr 2012, 20:38

Hiermee is me vraag zeker beantwoord , eindelijk begin ik het te begrijpen.

@ cor , Hoeveel kost het systeem dan incl btw voor mijn W201 4-cilinder 2.0L / 2.3 L.

Alvast bedankt !
Mercedes is niet alleen een auto , maar een cultuur voor mensen met smaak
Avatar gebruiker
Omermaster
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 11 nov 2011, 14:35
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Kenan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Lorinser uitgevoerd.
190E 2.0 LPG
W124 230E aut. LPG
W124 230E LPG

Vorige

Keer terug naar LPG Specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron