Soms als ik hem start, loopt hij even(de ene x 5 SEC, de andere x een halve minuut) op 3 poten. Maar soms start hij dus ook gewoon goed. Hij start altijd op benzine. Als hij niet goed loopt(op 3 poten dus) en ik hem dan eenmaal hoog genoeg in toeren heb gekregen dat hij overgaat op gas gaat hij op 4 poten lopen.
Maar dan komt er ook nog bij dat hij soms op gas met 1500 tot 2000 toeren stationair gaat lopen. Dit doet hij alleen wanneer hij op benzine niet goed loopt.
Als hij hard stationair loopt op gas en ik zet hem op benzine, dan loopt hij dus op 3 poten. Zet ik hem weer op gas, loopt hij weer op 4.
Op benzine loopt hij nooit niet te hard stationair als hij gewoon op 4 poten loopt.
Als hij op het punt is dat de thermostaat los gaat loopt hij ALTIJD te hard stationair. Wanneer de thermostaat helemaal los is, dus dat hij weer tot vlak boven het streepje is gedaalt, is het weer goed.
Heb alle vacuumleidingen nagekeken en die lijken goed. Op een paar rubberen verbindingsstukjes na was er niks te zien. Uiteraard heb ik die verbindingsstukjes vervangen dus daar ligt het niet aan.
Ook heb ik het OVP vervangen voor een nieuwe. Ze hadden hem gewoon op voorraad liggen hier in meppel bij wensink dus dat is wel een teken dat hij vaak kapot gaat

Ik heb ook flink rond gespoten met remmenreiniger bij het inlaatspruitstuk, maar hij gaat geen slag anders lopen. Daar zit het dan dus ook niet in lijkt me.
Ik zat dus eerst te denken aan een vacuumlek, omdat hij soms zo hard stationair loopt, maar dat kan ik weer niet rijmen met het lopen op 3 poten op benzine.
Daarna dacht ik iets met de ontsteking, maar dat kan ik weer niet rijmen met het harde stationair lopen op gas. Heb trouwens zo'n 10000 terug de bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap vervangen.
Zoals jullie zien zit ik al een paar weken met dit probleem, en heb al het 1 en ander geprobeerd en er vallen me dus wat dingen op, zoals het harde stationair lopen als het thermostaat op het punt staat open te gaan.
Wat in de wereld kan dit nou weer zijn? Zullen het 2 losse problemen zijn of zal het toch met elkaar te maken hebben?
LMM misschien? Hoe moet je deze ook alweer doormeten? Ik weet dat het ergens staat, maar waar? Maar aan de andere kant, volgens mij doet hij niks met de LMM als hij op gas loopt toch?
Iemand een idee?