dit is het vervolg op:
viewtopic.php?f=22&t=6823enig onderzoek en slap ouwehoeren met collegaś geeft me het idee dat mijn krachtsverlies (topsnelheid van 70 km/p/u) niet komt door een lekke koppakking maar door volle dieselfilters.
ik heb namelijk geen wolken uit mijn uitlaat, geen water in mijn olie en geen olie in mijn water. ook danst mijn olievuldop niet de samba als ik start.
wel krachtsverlies samen met hapering als ie kracht moet leveren (heuvel op) de hapering voelt te langdurig voor een aanlopend wiel ofzo en het voelt als een golvende hapering. daarnaast heb ik er 800 km geleden 5-in-1 in de diesel gegooid wat de motor schoon zou spoelen maar ik ben bang dat het nu mijn dieselfilters verstopt.....
verder startte ik vorige week (het speelt al even) met wat klonk als de helft van het aantal cilinders; er bewoog wel wat maar het klonk niet vol genoeg. Ik heb toen de zaak afgezet en met opnieuw (langer) starten liep het zaakje weer prima. en oh ja shame on me ik heb er te dikke goedkope motorolie in gedaan (foutje) maar dat zou andere problemen opleveren denk ik.
daarom wilde ik net het dieselfilter vervangen maar dat zag me er te ingewikkeld uit met al die slangen etc. edoch er zou ook nog een pre-filter zijn. wellicht ligt daar het probleem en is die makkelijk te vervangen. Alleen waar zou die zitten? is het dit dingetje in de gele cirkel? zo op het oog af vermoed ik namelijk dat dit de onder de motorkap de inkomende dieselslang is.
alvast bedankt voor jullie reacties.