Hallo mede liefhebbers,
Het was mooi weer vandaag dus ik heb de 190 weer naar buiten gereden voor een aantal klusjes. Te weten de achterdemper vervangen (oude ging mooi snel los -:))) en de rubbertjes bij de kachelradiator vervangen, deze lekte wat koelvloeistof.
Na het klussen wilde ik even naar een vriend in Hilversum gaan, de 190 stond nog buiten dus deze genomen ipv de dienst B klasse.
Lekker cruisend op de A6 met 120 km/h voldeed zich weer een probleem waar ik vorig jaar ook wel eens last mee heb gehad: motor slaat spontaan af. Ik reed 120, motor gelijk uit, net alsof het contact werd uitgezet. Daar ik een carburateurversie heb moet het eigenlijk wel iets in de ontsteking zijn. Verdelerkap ziet er uit als nieuw evenals de kabels. Mocht 1 van deze twee minder worden dan merk je dat vaak aan een beroerd lopende motor maar die van mij slaat echt gewoon af.
Net toen ik de vluchtstrook wilde oprijden (reed toen ca 80) pakte de motor weer en tijdens de rit naar Hilversum en terug geen last meer gehad.
Denk zelf de bobine, iemand anders nog een idee / ervaring?
Voor de goede orde: mijn 190 is een carburateurversie met automaat uit 1985 met 220000 km op de teller.
Toerenteller bleef gewoon aangeven en ook alle meters bleven werken dus het contactslot sluit ik uit.
Alvast bedankt voor de reacties.