Vanwege een baanwissel met een nogal lange rit op en neer ben ik me gaan verdiepen in de W201 en de W124. vanwege de reputatie en belastingvrij !
Eerst de W124 gereden, de 2,5 en de 3 liters. Reeds een paar gezien (stuk of 5) en ze reden goed.
Maarrrr ik wil voornamelijk ZUINIG rijden dus de 190D ook proefgereden, twee stuks inmiddels. Ik altijd dacht dat hij te langzaam voor mij zou zijn. En dit valt me reuze mee ! Lekker cruisen ...
Nu heb ik een vraag, tijdens mijn kennismaking met jullie.
Ik sta op het punt een W201 uit 86 aan te schaffen , hij ziet er GELIKT uit. geen roest , nergens! Aandrijving , kardan etc. muisstil. Schakelen perfect ! Drukmeter op het dash altijd op drie en stationair naar 2, zoiets.
Maar toen ik (bij koude motor) de olievuldop-truc deed kwam hij direct omhoog gespoten met oliespetters erbij. Ik dacht dat dit een slecht teken zou zijn !?
Hebben de kenners nog tips om een "slecht versleten" blok aan te tonen ?
De auto is verschrikkelijk mooi, maar de motor moet goed zijn ! Ik ga dik 50000 per jaar doen ermee
Ik ben best verliefd geworden op de kwaliteit die ik nu voor het eerst nader bekijk, echter liefde maakt BLIND !?
Help aub !