Het is nu 30 apr 2025, 22:32
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Brown » 30 maart 2016, 21:39
ik heb dus een kunststof motorkap (met een SEC neus). is dat (veel) moeilijker spuiten dan een metalen kap?
p.s. ga het niet zelf doen hoor,
-
Brown
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 554
- Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
- Woonplaats: Den Haag
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door MercedesFTW » 31 maart 2016, 08:08
zoals ik weet moet je bij kunstof, kunstofprimer gebruiken. Te veel kunstofprimer bestaat niet, te weinig zekers.
Om het spuiten makkelijker te maken moet je veel kunstofprimer gebruiken
Verder weet ik er ook niet veel over

Met vriendelijke groet,
Tom
-

MercedesFTW
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 2484
- Geregistreerd: 04 feb 2011, 17:19
- Woonplaats: Losser
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Murena » 31 maart 2016, 19:38
Om een mooi resultaat te krijgen kun je de kap eerst in de epoxy primer spuiten, dan schuren en in de grondverf. Daarna op kleur brengen in dunne lagen en afwerken met blanke lak.
Een goede spuiter zal dit ook doen en kan dit zeker voor je uitvoeren met een prachtig resultaat. Kunststofprimer zoals van Motip is meer voor hobby gebruik op kleine vlakken. Epoxyprimer is het juiste voor grote kunststof oppervlakken.
-
Murena
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 18
- Geregistreerd: 10 jan 2016, 00:47
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Brown » 31 maart 2016, 22:50
laten we even duidelijk zijn. ik ga zeker niet zelf spuiten, dan gaat het zeker mis

heel misschien dat ik me ooit eens waag aan voorbereidend werk maar goed schuren is ook een vak.
maar goed, hoe haal je de oude lak eraf? en omdat het geen metaal/staal is, ga je er dan niet makkelijk doorheen?
-
Brown
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 554
- Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
- Woonplaats: Den Haag
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door EmielW201 » 01 apr 2016, 17:33
Voor het verwijderen van oude lak heb je speciale verfafbijt (niet die van de bouwmarkt).
Bij het spuiten van kunststof delen moet altijd weekmaker bij de lak worden toegevoegd. Dit om te voorkomen dat de lak barst of eraf springt (moet de spuiter ook weten).
-

EmielW201
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1230
- Geregistreerd: 17 okt 2010, 15:23
- Woonplaats: Sint-Oedenrode
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten