[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!? : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 14:41

Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!?

Berichtdoor Franx » 10 sep 2011, 15:14

Hallo mede 190D rijders ! Ik was laatst bij Cor de Jong en we wilde de pomptiming gaan doen. Daarvoor moet je kunnen kijken naar de schaalverdeling op het blok en het "puntje" of indicator op de krukaspoelie. Die van mij had er geen(?). Dat plaatje met gradatie/streepjes was er wel.
Er is waarschijnlijk al een keer "gerommelt" met dit blok. Of hoort het zo ??

Zit er bij jullie 190D wel een puntje (of iets dergelijks) op de poelie ? Cor kon hier weinig mee, waarschijnlijk moet ik eerst een andere poelie bestellen zodat hij de klus kan doen met het op tijd zetten. Hopelijk gaat die poelie er normaal af want hebben een reputatie om muurvast te zitten .. = arbeidsloon $$$

hoop op meer info :)
Franx
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:04
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!?

Berichtdoor Franx » 11 sep 2011, 16:24

schop omhoog :mrgreen:

voor de techneuten/sleutelaars onder ons !
Franx
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:04
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!?

Berichtdoor Franx » 12 sep 2011, 20:08

:dry:
nou nou... weinig mensen hier die zich met een distributieketting wissel bezig gehouden hebben :?:
Franx
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:04
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!?

Berichtdoor HansMercedes » 12 sep 2011, 21:09

Ik heb al wat kettingen vervangen hoor ,maar kon ze altijd aan elkaar rijgen zodat je met die merktekens weinig te maken hebt . spanner er uit . ketting doorslijpen ,nieuwe er aan monteren en de motor rustig rond draaien [doe dit met 2 man ] en als de nieuwe ketting weer boven is deze vastklinken .spanner er weer in . 2 maal rond draaien om te controleren of je klink werk goed zit en je bent klaar . het probleem bij een diesel begint pas als je de pomptiming moet gaan doen want dan heb je inderdaad die merktekens nodig . Als die er nu niet meer opstaan zou je dus die poulie moeten gaan vervangen . Als die poulie er toch af hebt geef die merktekens dan gelijk een kleurtje zodat je ze later beter terug ziet grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4581
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Krukaspoelie: die van mij heeft GEEN indicatie!?

Berichtdoor Franx » 13 sep 2011, 07:23

^^ inderdaad Hans , het komt bij diesels meer van pas ivm met de pomptiming. Kan me voorstellen dat er in veel gevallen (benzine autos) geeneens naar de poelie wordt gekeken omdat de ketting bij wissel er simpelweg doorgetrokken wordt.

Wel had ik verwacht dat er meer dieselrijders de pomptiming ook nagezien hebben/nazien :!:

Ben al aan het informeren naar een nieuwe poelie...
Franx
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:04
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten