Ik heb al vele uren doorgebracht op dit forum, en ik heb al vele adviezen en tips kunnen opvolgen. Nu is het wel tijd om mezelf eens voor te stellen, en om wat van mijn kennis te delen. Ik ben 27 en woon samen in Groningen. Sleutelen doe ik soms in het weekend in Enkhuizen, waar m'n ouders wonen en waar ik oorspronkelijk ook vandaan kom.
De Benz is al een heel tijdje (volgens mij sinds 1996) een trouw lid van de familie. Het is een 190D, dus de 2.0 Diesel, van 1990, handgeschakelde 4-bak. Verder weinig optionele accessoires. Het is de auto waar ik als 14 jarige m'n eerste meters mee heb mogen maken. Een jaar of 6 geleden heeft m'n vader een andere auto *kuch*BMW*kuch* gekocht, en ik heb de Benz overgenomen.
Hij heeft ondertussen bijna 450.000 km gelopen en ik heb in de loop van de jaren heel wat boutjes en moertjes en onderdelen leren kennen. Met de aanwijzingen op het forum heb ik al heel wat dingen (motorsteunen, multiriem, gloeikaarsen, thermostaat, tellerbakverlichting, gasdemper.. en misschien nog wel wat) kunnen vervangen. Er zijn nog wat dingen die ik ooit wil vervangen, een bekend gevoel hier denk ik zo.
Zo zijn beide vacuumpompen aan vervanging toe, de centrale deurvergrendeling is al jaaren stuk, en de vacuumpomp op de motor tikt zo nu en dan, en het deksel zit volgens mij niet goed meer vast. De radiateur is lek, er gaat nu iedere paar 1000km een liter koelvloeistof in en de laatste keer dat ik van die anti-lek rommel erin heb gegooid is volgens mij de oude thermostaat vast gaan zitten. Ohja en de pookknop, die moet eigenlijk ook nog. Ooit. Maargoed, als ik wat van plan ben kan ik een topic openen. Of slap meeouwehoeren in de bestaande topics, haha.