Het is nu 02 mei 2025, 20:24
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Bert-MB » 29 apr 2013, 20:45
Ik heb een 2 tal barsten in mijn beide koplamp glazen.
Nu wil ik de units gaan vervangen, maar heb nog geen flauw idee hoeveel werk dit is.
Is er hier iemand met ervaring aangaande deze klus.
Ik heb eventueel een donor auto waarvan ik de "nieuwe" koplamp glazen wil gebruiken, kan ik dan mijn eigen binnenwerk overzetten in de "nieuwe" glazen?
Ik hoor het graag van jullie.
groeten BErt
-
Bert-MB
- Senior Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Feyenoord4ever » 29 apr 2013, 21:34
Hallo Bert
Heb dit pas gedaan:
-Achterzijde koplamp"twee stekkers loshalen en een dun slangetje van de unit afhalen
-Witte stelwiel dat het knipperlicht aan de lamp verbindt losschroeven
-Strip onder de koplampunit (voorzijde) schroefje losdraaien en de strip verwijderen
-De twee schroeven aan carrosserie (bovenzijde) losschroeven (bij voorkeur met een pijpsleutel, maar met ringsleuteltje zal het ook lukken)
De lamp kun je nu al aardig bewegen: onder de lamp zit nog 1 stelschroef. Deze losdraaien en dan kun je de kunsstof houder door het gaatje wurmen. let bij dit laatste goed op, want het kunsstof houdertje heeft na zoveel jaar zijn sterkte vaak verloren).
Je kunt nu de koplampunit uitnemen.
Het glas zit met acht "klikdrukkers" aan de unit vast. Let goed op want deze breken nogal snel af als je er te veel kracht op zet.
daarnaast was bij mijn oude unit de rubber afdichting uitgedroogd. Daar heb ik toen een dun randje siliconenkit ingespoten. Helaas was door de lekkage die ik in de unit had de reflector aangetast, waardoor ik toch een gehele nieuwe unit erin gezet heb.
Succes ermee.
Henri
-

Feyenoord4ever
- Platinum Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Andere wagens / opmerkingen:
door Bert-MB » 29 apr 2013, 22:34
Top, ga er morgen gelijk mee aan de slag!
-
Bert-MB
- Senior Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1991
door Neo » 29 apr 2013, 23:26
kleine aanvulling
De plastic klikdrukkers zijn een stuk minder breekbaar en flexibeler als ze warm zijn ( 30 graden ). De units eerst een tijdje bij de kachel leggen.
succes
-
Neo
- Junior Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201