[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
koelwater fan draait niet : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 19 apr 2024, 20:28

koelwater fan draait niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koelwater fan draait niet

Berichtdoor spotje » 12 jul 2017, 19:31

Hallo mede techneuten

Ik heb een koelingsprobleem en wel dit: mijn koelwater wordt te heet en de fan gaat niet draaien.
op het blok heb ik de 2polige stekker al door verbonden ,geen resultaat. Er staat wel spanning op de stekker
dus daar zit de fout niet.Vreemd genoeg bij de eerste test hoorde ik duidelijk de schakelaar in komen en ging de fan ook mooi mee draaien maar na ongeveer 3seconden was het over en sluiten. Kan het zijn dat er iets in de fan stuk is en wat zit er in en is dat een grote klus .
Ik hoor graag van u
mvg. J . Louwrink
spotje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 17 aug 2016, 20:06
Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: koelwater fan draait niet

Berichtdoor SetaniLea » 12 jul 2017, 21:47

Even voor de duidelijkheid. Mercedes heeft geen ventilator gelijk de meeste wagens. Deze gaat alleen met het toerental mee als de temp te hoog word (vanaf 105 graden dacht ik) namelijk visco koppeling. Ik weet niet of een benzine ook een viscokoppeling heeft.

Als je wel een viscokoppeling hebt. Moet je controleren of deze nie droog gelopen is. Anders moet die los gehaald worden en er een speciaal smeermiddel op gespoten worden.
Gr Leandro
SetaniLea
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 19 maart 2015, 23:04
Woonplaats: Limburg Belgiƫ
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: koelwater fan draait niet

Berichtdoor spotje » 13 jul 2017, 08:57

En waar zit dat relais presies, dan kan ik dat nog na kijken
En ik lees ook over het vast zetten van de fan voor permanent draaien.
Hoe werkt dat?
spotje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 17 aug 2016, 20:06
Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: koelwater fan draait niet

Berichtdoor Bastian-Hoen » 13 jul 2017, 18:34

als je de draad vanaf de magneet koppeling volgt kom je nog een stekker tegen
deze willen ook erg vaak erg slecht zijn
ook zou je dan vanaf daar kunnen meten of er spanning op staat
als ik mij niet vergis zit daar ook meteen de massa draad voor de koppeling
kan je die ook meteen controleren

let wel op de motor moet lopen om de fan te laten draaien

tip neem een paper clip buig deze recht en druk hem vervolgens tussen de pinnen en de kunststof pen van de censor
zodat ze beide met elkaar contact maken plaats vervolgens de stekker terug nu heb je een goede door verbinding

dit is trouwens voor iedereen een tip zeker als je op vakantie gaat en in de file komt
dan kan je op een heel makkelijke manier je fan mee laten lopen
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 09 mei 2012, 15:03
Woonplaats: Doetinchem
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron