[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koelvloeistof lek? Poreuze leiding? : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 12:49

Koelvloeistof lek? Poreuze leiding?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koelvloeistof lek? Poreuze leiding?

Berichtdoor VmaX » 19 aug 2011, 10:09

Ik heb nu 10.000 Km gereden en heb net weer een litertje koelvloeistof bij moeten vullen.
Dat heb ik ook al een keer eerder moeten doen dus ik ben zegmaar 1 liter per 5000 kilometer kwijt.
Volgens mij moet je sowieso geen koelvloeistof kwijtraken. :dry:
Ik heb geen druppels onder de oto liggen en hij rookt totaal niet dus ik denk geen lekke leiding of pakking maar een slang ergens poreus ofzo?
Zou dat trouwens ook iets te maken kunnen hebben met dat koud eventjes slecht stationair lopen?..

Ik heb de slangen vanaf de radiator geïnspecteerd en die zien er allemaal helemaal goed uit (als nieuw) uit.
Iemand een tip waar ik het best kan beginnen te kijken naar een poreuze leiding? en hoe?
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Koelvloeistof lek? Poreuze leiding?

Berichtdoor pablo1971 » 19 aug 2011, 10:30

slecht stationair lopen kan ook aan de shok liggen en dat met koel middel verlies is veel ja heb je eens gekeken of je geen olie by het koel middel zit kan toch koppaking zyn moet je eens ook kyken boven by je olie dop of daar geen koelmiddel by zit
pablo1971
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee

Berichtdoor VmaX » 19 aug 2011, 10:47

Geen olie bij koelmiddel of oliedop geconstateerd.
Ik heb ook ooit een keer geleerd dat als koelvloeistof via de koppakking verdwijnt je witte rook uit de uitlaat zou hebben.
En dat stationair lopen das alleen heel even bij koude motor tot ik een dot gas geef, daarna loopt ie weer perfect.
Ik vermoed toch ergens poreuze leidingen oid waar het door verdampt. maar waar? :S
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Automaat: Ja

Berichtdoor Barend » 19 aug 2011, 11:49

heb je de auto al op de brug gehad? je zou kunnen kijken of er dan ergens druppels of vochtige plekken te zien zijn. zo niet dan moet je het koelsysteem op druk laten zetten. ik vermoed dan een inwendige lekkage.

leo
Barend
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1988

Berichtdoor JenF » 19 aug 2011, 20:27

Je zou ook eens bij de aansluitpunten van de kachelradiator kunnen kijken in de auto. Die zijn bij mij ook lek geweest. Hier zou je evt. de rubbertjes van kunnen vervangen.
Mvg, Jenf
JenF
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 190D 2.0

Keer terug naar Techniek W201