[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
welke bougies ?!?! : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 07:13

welke bougies ?!?!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

welke bougies ?!?!

Berichtdoor Brown » 05 apr 2016, 18:46

ok. is al super veel over geschreven maar nu wil ik het wel eens weten. welke bougies moeten 'wij' nou gebruiken?

ik heb altijd bij TT de Bosch HR7DC+ en de Bosch HR8DC+ besteld. Wordt daar ook aangegeven dat die geschikt zijn.

MAAR nu lees ik deze topic:

welke-soort-bougie-op-gas-t8045.html

en daarin staat nu juist dat ik deze NIET moet hebben......

ik zou de H7DC0 moeten hebben. MAAR en op een commerciele website staat juist dat de H7DC0 niet geschikt is.

wat is nu de waarheid ???!
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: welke bougies ?!?!

Berichtdoor Bromgabber » 05 apr 2016, 19:49

Als je geen problemen heb met de bougies die je nu heb waarom zou je dan voor andere gaan? ;)
Er zijn heel veel soorten bougie's, voor LPG zeggen ze dat je andere moet en die kosten meteen 5x zoveel meestal.
Je kan ook de standaard bougie's gebruiken en eerder wisselen, of met iridium nemen.
Dat heb ik toen begrepen uit een verhaal, was dan wel voor een oude amerikaan..
Bromgabber
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991

Re: welke bougies ?!?!

Berichtdoor Brown » 05 apr 2016, 19:53

lijkt het me toch nuttig om de weten waarom de ene beter geschikt is en de andere niet?

als de verbranding niet optimaal is, dan hoef je dat niet meteen te merken

en ik sta toch op het punt te bestellen en de auto loopt iets rommelig stationair en misschien is dit wel het probleem?
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986

Keer terug naar Techniek W201