[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Klep sleepoog : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 07:52

Klep sleepoog

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Klep sleepoog

Berichtdoor Senne » 01 jun 2012, 12:52

Eergisteren achteruit van een iets te hoge berm gereden blijkbaar, waardoor de voorbumper eventjes schraapte en op de een of andere manier dat klepje voor het sleepoog vooraan eruit gesprongen is (vraag me niet hoe :shock: ). Het klepje is niet gebroken of vervormd op het eerste zicht, maar ik krijg het niet meer in de bumper geklikt. Ik vermoed dat er aan de 2 kanten zo'n plastic draad moet zitten (bij mij is er enkel rechts nog zo'n draad)? Of doe ik iets fout bij de bevestiging? Ik dacht aan de draad door het gaatje steken en op de een of andere manier klikken met de 2 klepjes bevestigingen die bovenaan het stuk zitten?
Senne
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Klep sleepoog

Berichtdoor Fietsensloper » 02 jun 2012, 09:25

Die 2 draadjes klopt wel. Je steekt hem er aan de onderkant in, en dan klik je hem vast met die 2 draden. Dit is echter een verschrikkelijk K*T systeem! Toen ik mijn auto een x moest slepen, omdat er nog geen kenteken op zat, haalde ik het kapje eruit, en ja hoor afgebroken. Dus ik heb met de gedachte: ach hij is al 25 jaar oud en dat is inmiddels plastic keihard, een nieuwe besteld.
Nieuwe erin gezet, 2 weken later weer slepen dus kapje er weer uit, breekt dat kolere ding weer af!
En nu snap je het denk ik zelf wel: er zit bij mij dus geen kapje meer in! ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: Klep sleepoog

Berichtdoor Senne » 02 jun 2012, 12:40

Bedankt voor de uitleg!
Heb inmiddels inderdaad het 2de, afgebroken draadje teruggevonden en nu een poging gedaan om het te plakken met Pattex, ik vrees ervoor en het lijkt erop alsof het al eens geplakt geweest is. Als het niet lukt plak ik het gewoon vast in de bumper denk, slepen mag toch niet meer in Belgiƫ dacht ik :)

Helaas heb ik nu ook ontdekt dat de bumper na dit voorval precies niet meer helemaal goed hangt, aan de voorkant zie je 2 lipjes zitten waarmee de bumper vastzit onder de koplamen en aan passagierskant zit er een grotere spatie met de bumper dan aan de bestuurderskant (al is het niet heel opvallend) :(
Zou je dat ergens kunnen afstellen of is er waarschijnlijk iets kapot aan de bevestigingen nu?
Senne
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1992
LPG: Nee

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201