[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kachel werkt bij contact maar niet bij gestarte moter? : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 07 mei 2025, 15:37

Kachel werkt bij contact maar niet bij gestarte moter?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kachel werkt bij contact maar niet bij gestarte moter?

Berichtdoor Richi » 07 jun 2011, 20:27

Beste forumleden,

Ik kamp met het volgende vage probleem met mijn kachel in mijn W201. 2.0 Diesel.
Zodra ik mijn contact aanzet (voorgloeien), hoor ik dat mijn kachel werkt aangezien er lucht naar binnen wordt geblazen. Echter, zodra ik de motor start werkt de kachel niet meer. Er wordt geen lucht meer naar binnen geblazen.

Heeft een van jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!
Richi
Richi
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Kachel werkt bij contact maar niet bij gestarte moter?

Berichtdoor Tourtoise » 07 jun 2011, 20:41

En als je tijdens het gloeien de ventilator op de hoogste stand zet gaat ie dan ook harder blazen?
En tijdens het lopen vd motor doet de fan het op alle standen niet?
All is right with the world !!
Tourtoise
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor fprvv » 08 jul 2011, 12:24

Hé ik heb precies dezelfde probleem!
fprvv
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor fprvv » 30 jan 2012, 14:50

Probleem is met contact boom (ignition switch, Zündschalter, of hoe noem je dat)
Onderdeel nr. 1244620093, je vindt hem achter contactslot.

Mogelijk workaround: wanneer motor is gestart, draai sleutel terug voor 1mm of zo. (bij te veel terugdraaien motor slaat af!)
Bijlagen
w201w124contact1244620093.JPG
w201w124contact1244620093.JPG (18.65 KiB) 817 keer bekeken
fprvv
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Student125 » 30 jan 2012, 16:36

Het klopt wat fprvv zegt, als je de sleutel op gevoel, nadat je de motor hebt gestart, weer heeeeel iets terug draait, zal de kachel wel aanslaan. Ik heb hier zelf ook last van. Je kunt het nu wel gewoon gebruiken.

Fprvv, weet jij ook of het de moeite is om de ignition switch (Onderdeel nr. 1244620093, je vindt hem achter contactslot) te vervangen? Is het hele dashboard uitbouwen noodzakelijk? Moet dan ook het contactslot zelf worden vervangen?
Student125
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor fprvv » 31 jan 2012, 00:00

Ik vind het wel moeite waard: ten eerste het duurde manden voor dat heb ik trucje met slot ontdekt. :oops:
Ten tweede, ik vergeet elke keer sleutel terug te draaien, en pas na half uur in koud rijden besef ik dat het kan ook beter. :huh:

Dashboard hoef je niet uitbouwen. Contactslot wel:
1. (voor de zekerheid) min van accu af.
2. Panel rond contact slot voorzichtig met schroevendraaier afhalen
3. Doe de sleutel in "I" positie (na dit stap, slot moet hele tijd op "I" blijven)
4. Van 2mm (diameter) staal draad (fietswielspaak bijvoorbeeld) maak een gereedschap in de form van letter U, waar breedte is precies 2cm en hoogte is rond 10 cm. Slijp puntjes van "U" op 30 graden, zo dat scherpe puntje is aan de buitenkant van U.
5. Er zijn twee holletjes aan de rand van het slotcilinder, druk de gereedschap daar in, en met sleutel trek het slotcilinder uit.
6. Voor dat je, van onderkant waar pedalen zijn, trek alle kabels uit (elektra en vacuüm, als je het hebt), maak foto zo dat je kan later alles netjes op zijn plek terugzetten, speciaal vacuüm slangen(!!).
7. Nu blijft nog maar een moer afhalen, een pinnetje indrukken, en slot mechanisme is vrij.
8. Ignition switch is op slot mechanisme met drie schroeven bevestigt en kan makkelijk vervangen worden.
fprvv
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor fprvv » 31 jan 2012, 00:04

Contactslot (slotcilinder) zelf, hoef je niet te vervangen. Allen schakelaar (iginition switch), welke zie je op foto boven.
fprvv
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek W201