Ik vind het wel moeite waard: ten eerste het duurde manden voor dat heb ik trucje met slot ontdekt.

Ten tweede, ik vergeet elke keer sleutel terug te draaien, en pas na half uur in koud rijden besef ik dat het kan ook beter.

Dashboard hoef je niet uitbouwen. Contactslot wel:
1. (voor de zekerheid) min van accu af.
2. Panel rond contact slot voorzichtig met schroevendraaier afhalen
3. Doe de sleutel in "I" positie (na dit stap, slot moet hele tijd op "I" blijven)
4. Van 2mm (diameter) staal draad (fietswielspaak bijvoorbeeld) maak een gereedschap in de form van letter U, waar breedte is precies 2cm en hoogte is rond 10 cm. Slijp puntjes van "U" op 30 graden, zo dat scherpe puntje is aan de buitenkant van U.
5. Er zijn twee holletjes aan de rand van het slotcilinder, druk de gereedschap daar in, en met sleutel trek het slotcilinder uit.
6. Voor dat je, van onderkant waar pedalen zijn, trek alle kabels uit (elektra en vacuüm, als je het hebt), maak foto zo dat je kan later alles netjes op zijn plek terugzetten, speciaal vacuüm slangen(!!).
7. Nu blijft nog maar een moer afhalen, een pinnetje indrukken, en slot mechanisme is vrij.
8. Ignition switch is op slot mechanisme met drie schroeven bevestigt en kan makkelijk vervangen worden.