Hoe weet je dat de radiator lek is? zijn het niet de aansluitingen want dat is een bekend euvel.
Aansluiting zit aan bestuurderskant zichtbaar als je de plaat boven de pedalen weghaalt, is een aluminium buisje dat vanuit de motorruimte komt en met een bocht op de kachelradiator zit (flensje met twee boutjes)
Aan rechtse kant zit hij achter het dashboardkastje, zelfde soort buisje ook met twee boutjes, binnenwerk van het kastje moet je even verwijderen door rondom alle kunststof pennetjes te verwijderen en slotbeugeltje en verlichting moeten er even uit.
In beide flensjes zit een O ring die meestal uitgehard is.
Eerst koelvloeistof aftappen.
Het kachelradiateurtje zit in rubbers in het kunststof kachelhuis, hierdoor wil hij iets naar voor trekken als je het flensje aan bestuurderskant loshaalt, bij montage wil de flens dan niet passen, even een schroevendraaier er tussen dan lukt het wel.
Bij lekage is dat niet altijd zichtbaar omdat het koelvloeistof soms het kachelhuis inloopt en er dan onder de mat weer uitkomt.
Meestal kun je het ruiken.
nummer van de O ringen : A0008353798 (beide zijden 1 stuks nodig)

- nieuw en oude ring
- P1030337 (1024x768).jpg (300.85 KiB) 3047 keer bekeken

- aan bestuurderskant eerst klip weghalen voor meer bewegingsruimte
- P1030340 (1024x768).jpg (128 KiB) 3047 keer bekeken

- bestuurderskant
- P1030339 (1024x728).jpg (201.68 KiB) 3047 keer bekeken

- rechtse kant achter het dashboardkastje
- P1030345 (1024x768).jpg (192.85 KiB) 3047 keer bekeken
Ergens ben je nergens.