Hallo heren (m/v),
Hardstikke mooi om zo'n actief forum te treffen van W201-liefhebbers.
Via Volvo 144, Renault 6, Fiat 127, BMW 525, Volvo 240, Audi 80 TD, Audi A4 TDi, Mercedes 240 TD, Jaguar Serie III 4.2,
Daimler 4.0, Nissan Patrol 3.4, Golf D, Citroen Xantia 1.9 D, Ford Focus TDI en mijn huidge BMW525 6-pitter diesel, ben ik weer op zoek naar een lekkere rustgevende Benz.
In de tijd van mijn overstap van loondienst naar het zelfstandig ondernemerschap heb ik de Benz 240 TD gekocht. En hoewel ik zowel de Audi TDi als de Benz voor de deur had staan, nam ik meestal de Benz. Met de Audi vertrok ik rustig een kwartier later onder het motto "dat haal ik onderweg wel weer in". Bij de Benz daarentegen kon ik het dieselpedaal tot aan de bodem intrappen en er gebeurt dan nagenoeg niets (wat wil je? 1560 kg en ca 75 pk onder de kap?). Kortom de Benz nodigt uit tot een relaxte rijstijl.
Ik voel me daar prima bij. Ik heb beide Jaguars zonder noemenswaardige problemen naar de vier-en-halve-ton gereden, terwijl mijn vriendin in de Benz bleef rijden, nagenoeg probleemloos.
Om kort te gaan: ik wil weer een ster in het vizier tijdens het rijden en met een fraaie W201 heb ik een representatieve bak onder m'n kont. Of het een 2.0 D of een 2.5 D wordt, daar twijfel ik nog over.... Ik zou zeggen, doe me mooi aanbod en haal me over de streep.