Spuit nooit je motorcompartiment uit met de hogedrukspuit

Ik was de Benz aan het schoonmaken en gebruikte wat engine cleaner om wat vette aanslag bij de motor te verwijderen. Vervolgens zo voorzichtig mogelijk schoongespoten met de HDspuit en geprobeerd de elektrische delen te vermijden. Mislukt.
De auto startte verder wel gewoon en ik kon moeiteloos naar de benzinepomp rijden. Maar toen ik daar opnieuw startte en een beetje gas gaf: BOEM! Onder de motorkap.

En vervolgens helemaal niets meer doen. Geen klapje, niet startten, nix, dood als een pier..

Anwb WW gebeld en die waren in 20 minuten ter plaatse.
De monteur keek en zei : "Oh een W201 op OMVL, das geen probleem normaal gesproken als het goed gemonteerd zit" hij trok het luchtfilter eraf en schoof her en der wat losliggende buisjes weer op hun plek en gaf een tikje op de luchtweger. Even de verdelerkap drooggemaakt (die was idd nat)
Vervolgens was het weer starten lopen. geen probleem meer. Ik kreeg nog een compliment van de monteur dat de auto er zo goed uitzag, de LPG installatie zo netjes was ingebouwd en dat de motor zo mooi liep

Dus 3 dingen geleerd:
*Niet met de hogedrukspuit op de motor (elektrisch) van een W201 op LPG richten
*De buizen op en rond het luchtfilter mogen niet vast zitten met klemmetjes want dan gaat er meestal niets stuk bij een backfire.
*De luchtweger een tikje geven als die vast zit na een backfire.