als er een cilinder niet meeloopt dan merk je dat direct, als je namelijk stationair draait dan moet de auto lekker rustig en regelmatig brommen en niet schommelen.
De economy meter moet ook stil staan en aan de linkerkant in het metertje als de compressie goed is.
Compressie kun je laten meten (per cilinder) bij elke garage en is een klein klusje kan je de kop net kosten

je kunt gewoon Euro loodvrij tanken trouwens, en ik haal met gemak over de 200km/h (op de teller

)
Qua acceleratie is het moeilijk te vergelijken tussen ons want ik heb een automaat maar een schakelbak moet dus in theorie nog sneller van de plek willen als je goed schakelt.
Maar als je het gevoel hebt dat ie verzuipt dan is het dus sowieso een kwestie van afstellen.
Als ik jou was zou ik naar een MB dealer gaan en vragen om een aankoopkeuring (€ 75,-) en om afstellen van de auto en daar een prijs voor afspreken. Bijvoorbeeld keuring + afstellen €150,- ofzo..
En dan ook afspreken dat ze niets moeten repareren wat ze aantreffen maar het in rapport alleen aan je melden wat er allemaal mis is.
Dan rij je weer lekker vlot (door het afstellen) en kan je een plan maken om op te knappen wat er mis is (in overleg met dit fantastische forum natuurlijk

)