Het is nu 16 mei 2025, 00:36
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door JanW18011994 » 05 jul 2014, 08:50
Heey allemaal, ik heb de koppaking vervangen omdat er olie bij het water zat. Alles is goed gegaan alleen bij het starten wilde hij niet aanslaan omdat ie valse lucht kreeg bij inlaatspruitstuk. Nu schijnt het dat ik de pakking misschien verkeerd om heb zitten. Maar het klopt toch dat er gewoon 2 pakkingen zitten. 1 metalen pakking trgen het blok daarna verwarming er tegenaan. En daarna een papieren pakking voor het spruitstuk. Ik hoop maar dat ik het spruitstuk los kan krijgen zonder de uitlaat los te pakken alvast bedankt
-
JanW18011994
- Expert Boarder

-
- Berichten: 110
- Geregistreerd: 13 aug 2013, 13:40
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Spaansen » 05 jul 2014, 15:49
beetje onduidelijke opbouw
uitlaatspruitstuk = metalen pakking
inlaatspruitstuk = papieren pakking
-

Spaansen
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1819
- Geregistreerd: 31 dec 2010, 21:25
- Woonplaats: Lelystad
- Type wagen: 190E 2.3-16
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door JanW18011994 » 05 jul 2014, 16:45
Laat maar het is al gelukt verkeerde pakking erop nu goede erop gezet alleen nu een raar geluidje beetje klopachtig zacht getik misschien iets met de spanner
-
JanW18011994
- Expert Boarder

-
- Berichten: 110
- Geregistreerd: 13 aug 2013, 13:40
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door HansMercedes » 06 jul 2014, 00:34
Met die spanner moet je uit kijken . het beste is om de spanner uit te bouwen en de drukstift door te drukken zodat deze er helemaal uitkomt en dan eerst de de buiten ring van de spanner in het blok te schroeven en daarna de drukstift inbouwen . Dit is omdat de drukstift maar 1 kant kan opgaan en nu de kans bestaat dat je ketting te strak staat grt hans
http://www.easycarparts.nl/Controls/Cus ... 1050_D.PDF
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door JanW18011994 » 06 jul 2014, 19:22
Maakt dat een kloppend geluid? Spanner heb ik gedemonteerd bij het monteren van koppakking en dus busje eruit getikt en andersom erin gedaan toen eerst drukstift met inbus geminteerd en toen veer met die grote bout. Maar het gekke is dat het bij de eerste keer starten lopen niks hoorbaars was liep perfect zonder geluid en de 3e keer starten opeens dat gebonk
-
JanW18011994
- Expert Boarder

-
- Berichten: 110
- Geregistreerd: 13 aug 2013, 13:40
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 1.8
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door HansMercedes » 08 jul 2014, 18:27
Probeer even of je met bv een stetoskoop kan luisteren waar het geluid vandaan komt .het kan van alles zijn en is zo moeilijk te beoordelen . je kan bv ook een grote schroevendraaier op het blok zetten en met je oor tegen de plastiek kop van de schroeven draaier en je zal verbaast zijn wat je zo al hoort . Maar wat je spanner betreft eerst de grote bus in het blok schroeven en daarna pas de drukstift plaatsen anders staat hij gelijk al te ver naar voren grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten