hoi nou ben ik geen olie expert maar , wat zou de reden zijn dat je dit goedje wil toevoegen? daar ben ik dan wel weer benieuwd naar ? ik heb zelf wel een tip die ik zelf al jaren gebruik en goede ervaring mee heb , dit betreft wel bij een gezonde motor uiteraard: zelf voeg ik voor dat ik een verversing van de olie en filter doe een liter ATF olie toe aan mijn olie vervolgens rij ik daar tussen de 50 en 100 km mee en laat deze dan aftappen en nieuwe olie erop , en jammer dat mij er niet na hadden gevraad dan had ik even het olie peil kunnen laten zien , dan hadden de meeste gezegd : heb je vandaag de olie net ververst??? deze is gewoon schoon

het hou in dat als je meerdere keren bij een nu vuile motor de olie voor verversen bij iedere keer even een liter ATF toevoegd de motor schoner wordt van binnen en alle aankoeksel zal gaan verdwijnen
dus kortom : minder wrijving , soepeler ronddraaien en minder slijtage aan vitale delen. en de goed koopste oplossing , het enige wat ik niet kan verklaren , waarom dit is maar weet dat het werkt ik had dit van een monteur die veel met hobby auto's werkt en dat ooit eens heeft uitgelegd .