[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
hoe 'test' je bougies? : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 27 apr 2024, 12:55

hoe 'test' je bougies?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hoe 'test' je bougies?

Berichtdoor Brown » 27 feb 2015, 18:35

ik heb een tijdje geleden nieuwe bougies geplaatst. nu heb ik ze eruit gehaald (ik had helemaal geen problemen hoor) en zie dat ze nu allemaal verschillend zijn. de eerste twee zijn mooi en netjes maar de laatste twee wat vuiler en vettiger. maar wat me ook opviel is dat de afstand nu ook verschillend is.

- hoe kan dit?
- en kan ik de afstand ook gewoon weer gelijk zetten (met een 0.8mm voeler ertussen)?
- hoe 'test' ik of de bougies nog goed zijn of aan vervanging toe zijn?

uiteraard weet ik dat ik ook gewoon nieuwe bougies erin kan zetten. maar wil het gewoon begrijpen.

p.s. ik ben jaren geleden ooit eens bij de garage geweest en die hing de motor aan een computer zodat je per cilinder een uitslag kon zien. de monteur verstelde de bougies totdat de 4 uitslagen gelijk waren op hetzelfde niveau waarvan de computer aangaf dat dat het niveau is/was wat bij de motor past. en met een stroboscoop stelde hij de timing perfect. de motor liep daarna echt heel super maar de afstanden van de bougies waren dus niet allemaal gelijk. iemand een idee wat deze monteur precies heeft gedaan (vergeef het me dat ik geen monteur ben en deze techniek (nog) niet helemaal snap).
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten