door Ruub-ster » 12 mei 2011, 20:13
Hallo ik ben de broer van Ruben. Ruben ligt zelf op dit moment nog op de operatietafel in het ziekenhuis voor een hartoperatie. Ze zijn vanaf vanochtend bezig een hartklep te vervangen een stuk ader bij zijn hart te vervangen en een gat tussen twee hartkamers te dichten. De operatie bleek echter gecompliceerder dan ze dachten en zijn daarom nu nog bezig met opereren terwijl ze normaal gesproken om 3 uur vanmiddag klaar moesten zijn. vanmiddag was er weer een complicatie (veroorzaakt door twee eerdere operaties) en moest daarna weer gekoeld worden en aan de hart long machine waar die net vanaf kwam. er werd ons verteld savonds om 8 uur weer even terug te bellen om naar de vorderingen te vragen. we werden om half acht teruggebeld dat de complicatie verholpen was. alleen tijdens het opwarmen is zijn longslagader 2 cm gescheurd en moest dus direct weer gekoeld worden en weer aan de machine om dit te verhelpen. ze hebben gekeken om een stuk slagader uit zijn been te halen alleen waren deze ook te dun daarvoor. nu hebben ze de ader toch dicht gekregen, vraag me niet hoe want ik ben het op dit moment ook even kwijt, en hebben ze zijn hart weer op gang en zijn ze weer begonnen met het opwarmen van zijn lichaam.
"positief" punt is wel dat de ader scheurde terwijl hij nog "open" op de operatietafel lag en het dus direct konden verhelpen, was dit een paar uur later op de IC gebeurd had het niet goed afgelopen.
nog een "positief" punt is dat zijn hart zelf klopt en met een normaal ritme dus dat hij waarschijnlijk niet de pacemaker hoeft welke ook genoemd werd als mogelijk gevolg van de operatie. Andere kant van het verhaal is dat het voorlopig nog niet voorbij is maar tis een echte taaie en ik hoop dat jullie voor hem duimen.
wilde dit toch even kwijt en zijn jullie ook op de hoogte
mvg michel de broer van ruben