[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Handbediende ramen vervangen door elektrische : Interieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 23 apr 2024, 17:00

Handbediende ramen vervangen door elektrische

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Handbediende ramen vervangen door elektrische

Berichtdoor Andyam » 22 aug 2018, 21:42

Ik zou graag de manueel bediende ramen vooraan willen vervangen door elektrische.
Wat heb ik allemaal nodig (en waar haal ik dat best), heb je een indicatie van de onderdelenlprijzen?
Hoe ga ik best tewerk en hoe tap ik stroom af?
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Handbediende ramen vervangen door elektrische

Berichtdoor Andyam » 24 aug 2018, 21:17

Die vraag over de omvorming van manuele naar elektrische ramen is eigenlijk voor de wagen van een vriend van me (waar ik soms bij help).
Ik heb zelf elektrische ramen, en weet dus hoe comfortabel dit kan zijn, (vooral op warme dagen).
Ik wou eens informeren in hoeverre zo'n wijziging haalbaar is en wat er allemaal komt bij kijken.
Over mijn Eigen wagen heb ik inderdaad de voorbije tijd al heel wat vragen gesteld.
Het komt nu eenmaal op een punt waarbij er heel wat klussen samenkomen.
Maar als hij wil blijven rijden moet je die nu eenmaal uitvoeren.
Eigenlijk ben ik parallel ook wel op zoek naar een jongere auto met minder kilometers (ik denk dat de huidige boven de 500000 zit, kilomterteller werkt reeds lang enkel bij koudere temperaturen). Het zou dan vanaf bouwjaar 89 moeten zijn, met vijf versnellingen en liefts < 230000km. En eigenlijk denk ik meer en meer in de richting van een W124 2.0D. Gezien de forfetaire verkeersbelasting in Belgiƫ zou de eerste in gebruikname voor 1993 moeten zijn.
Ik zie wel wat ik tegenkom, voorlopig zorgen we ervoor dat mijn 190 2.0d van 1988 op de baan blijft (er was een foutje in mijn profiel geslopen, is nu aangepast).
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Handbediende ramen vervangen door elektrische

Berichtdoor Bastian-Hoen » 26 aug 2018, 15:43

het inbouwen is voor een handige doe het zelfer goed te doen MITS
je de originele kabelbomen hebt het houten paneel schakelaar diode deur schakelaars zekeringen en natuurlijk de motoren

het is het makkelijks als de voorstoelen verwijderd incl het tapijt en het dachboard
ook de deurpanelen moeten verwijderd worden

dan eerst de kabelbomen leggen en de stekkers in het daartoe horende gat in de zekeringskast drukken
vergeet de diode niet
vervolgens plaats je de de deur schakelaars en sluit deze aan
en vervang je het houten plaatje voor de gene met schakelaars (ook aansluiten)
het grijs/blauwe draadje op het daar toe horende punt aan sluiten (zit ergens achter het dachboard)
het bruine draad bundeltje aansluiten op het massa punt nabij de zekeringskast

dan haal je het hand bediende deel uit de deur en vervangt deze voor het elektrische bediende deel
(herhaal dit voor de andere 3 deuren) voor achter moet je ook de extra schakelaar plaatsen
deze komen in het slinger gat voor dopjes plaatsen in het slinger gat
zekeringen plaatsen (en hopen dat alles het doet)

tapijt stoelen dachboard deurpanelen terug plaatsen
en je bent klaar

dit is de verkorte versie en ik ben vast nog wel iets vergeten
maar houd rekening met een hele dag werk mits alles mee zit
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 09 mei 2012, 15:03
Woonplaats: Doetinchem
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Handbediende ramen vervangen door elektrische

Berichtdoor Andyam » 26 aug 2018, 19:00

Ok,

Bedankt voor de uitgebreide info.
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Handbediende ramen vervangen door elektrische

Berichtdoor Bastian-Hoen » 28 aug 2018, 09:53

graag gedaan :D

je kan ook voor een after market set gaan
deze zijn over het algemeen ook makkelijk in te bouwen
alleen zou ik dan persoonlijk wel proberen met de originele schakelaars te werken
http://www.fulica.nl (sorry nog steeds weinig foto's
let op wij zijn geen bedrijf ( de classics) maar wij zijn bezig met een hobby
in een mooie grote sleutel hal in Doetinchem

beschikken over EPC van Wensink
Bastian-Hoen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 09 mei 2012, 15:03
Woonplaats: Doetinchem
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Interieur W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron