Ik heb een vreemd probleem, ik heb het gevoel dat er af en toe wat aanloopt bij mijn Mercedes.
Wanneer ik voor het stoplicht sta en bv een klein stukje naar voren rij loopt de auto niet mooi uit en komt best abrupt tot stilstand. Je krijgt het gevoel alsof de handrem er nog iets opstaat. En het gekke is: Soms wel en soms niet!
Nu heb ik de laatste tijd de handrem niet meer gebruikt, ik gebruik em eigenlijk zowiezo nooit en zet de auto in de versnelling wanneer ik parkeer.
Ik vraag me af of het nu tussen mijn oortjes zit of dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
De banden staan netjes op 2.5 bar en dit contoleer ik regelmatig. Ik ben me aan het afvragen wat de boosdoener kan zijn en wat ik kan doen om wat dingen uit te sluiten.
Differentieel? Na 250.000 km eens nieuwe olie in doen?
Versnellingsbak olie vervangen?
Ik heb 4 maanden geleden de muliriem vervangen, heb ik deze te strak aangespannen?
Ik twijfel aan alles en weet niet waar ik naar zou moeten kijken?
Ook vreemd, maar mischien heeft het ermee te maken:
Ik heb 15 km gereden (band opgehaald) en bij thuiskomst zet ik deze er direct op:
Zelf de wielbouten waren heet/warm! Loopt de rem te sterk aan? Ik heb trouwens ook nog nooit de remolie vervangen

Als jullie er soep van kunnen maken hoor ik het graag!
Mvg,
Koen