door Johannes » 21 jan 2015, 18:06
Draait 800/900 toeren, en als ik de schakelaar handmatig indruk verandert dat niet.
Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het ingebouwdeKLR-systeem KLR-MB01 (TWIN-TEC), destijds om belasting technische redenen door Mercedes aangebracht waardoor er o.a. via een extra luftmengregler een gunstiger CO waarde ontstaat bij stationair draaien (verhoogd toerental), men betaalde dan minder belasting.
Als de schakelaar geactiveerd zou worden zou het signaal naar de computer dit weer tegenwerken of onmogelijk maken.
Ergo, dan is de veer er bewust uitgehaald.
De papieren van dit systeem heb ik bij de auto geleverd gekregen.
Laatst bijgewerkt door
Johannes op 22 jan 2015, 14:03, in totaal 2 keer bewerkt.
190E 2,3 U9 - 11/12/1991 - 100KW/136PK # Rauchsilber-metalliclack (702), Airbag Fahrerseite, ABS, Zentralverriegelung, Leichtmetallfelgen, Anhängerkupplung, Aussentemperaturanzeige, Elektrische Schiebedach, Drehzahlmesser, Elektr. Seitenspiegel, 5 Gang Wechselgetriebe, motortype 102.985 Einspritzung, Hydraulikstößel, Twin-Tec KLR-System KLR-MB01.