Tijdens de terugrit van Kroatië werd plotseling mijn gas pedaal ontzettend licht. Dermate licht dat je met je pink het gaspedaal met heel weinig moeite in kan drukken. Bij mij ging meteen een belletje rammelen, een veer bij het gasmechanisme. Tijdens het tanken heb ik even een kijken een snelle blik geworpen maar de veer die je ziet zitten was nog in takt.
Er waren inmiddels 600 km afgelegd en nog 650 te gaan. Alles leek goed te zijn en daarom ook maar verder gereden.
Wat mij opviel is dat als ik gas geef en deze rustig terug laat vallen dan blijft hij op het eind op t gas hangen tot ik het gaspedaal in Rust stand zet en dan valt hij terug naar geen gas.
Vandaag heb ik de kap onder het stuur gedemonteerd en daar blijkt de veer ook nog in takt te zijn.
Hier een foto van het gasmechanisme
- image.jpg (136.36 KiB) 1803 keer bekeken
Nou heb ik mij mijn vaders W124 de klep eens los gedaan en gas geven via het gas mechanisme gaat zwaar zoals het moet, bij mij gaat dit dermate licht dat het voelt als elektronisch gas. Het gasmechanisme klikt van de stationair relais af en brengt dan een andere hendel/mechanisme in beweging, hoort hier misschien een veer te zitten? Bij mijn vaders W124 hoor ik daar namelijk het gekraak van een veer, maar zie deze niet.
Iemand die mij hier verder mee kan helpen?