door Robbertip » 29 jan 2014, 21:22
Even voorstellen.. ik ben Robbert en sinds december 2013 in het bezit van een zilvergrijze W201 190E 2.0 op benzine en LPG. Deze auto heeft voor mij enige historie. Ik ben al jaren een enorme Mercedes freak, mijn vader heeft deze auto laten importeren vanuit zuid frankrijk. Dit vanwege de staat en weinige roest vanwege het droge klimaat. Hij heeft er toentertijd een LPG tank in laten bouwen en de auto een anti roestbad gegeven. Optisch is de auto in geweldige staat. Jaloers dat ik was, moest hij hem op een dag verkopen vanwege de lage instap en zijn zwakke rug. Gelukkig bleef de auto in hetzelfde dorp. Helaas voor de nieuwe eigenaar kwam deze afgelopen jaar te overlijden. Zijn familie vroeg mijn vader of hij evt interesse had in de auto en hem wilde terugkopen. Hij had geen interesse maar zijn zoon wel. Nu ben ik in het bezit van een mooie W201 die zelfs een maandje ouder is dan ikzelf, beiden bouwjaar 84. Ik geniet elke dag met mijn Mercedes 80km naar het werk en sta nog elke dag versteld van het enorme staaltje moderne techniek dat de auto bezit, cruise control stuurbekrachtiging abs en met z'n weinige kilometers 174.000 hoop ik hier nog jaren van te genieten. Ik hoop hier op t forum wat meer te lezen over deze auto en zal mn ervaringen regelmatig proberen te delen.
Groeten Robbert
foto's volgen nog