[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Elektronisch rijden... : Andere dingen W201 en andere C-Klasse - 2

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 01 mei 2025, 04:13

Elektronisch rijden...

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Re: Elektronisch rijden...

Berichtdoor Klonic » 27 jul 2011, 13:21

Ik ontwikkel zelf nog wel eens schakelingen en dat is eigenlijk altijd het lastigste onderdeel van het proces van elektronische systemen bouwen, het bouwen zelf is natuurlijk simpel (beetje solderen, schroeven, boren) en het testen vaak ook. Maar als de schakeling vervolgens niet werkt dan wordt het ook lastig het vinden van een defect/fout component is vaak een rotklus en als je een schakeling niet zelf hebt ontworpen is dat alleen maar lastiger. De meeste producten die in auto elektronica zitten zijn de zelfde als die je in je TV, radio, computer, staafmixer, elektronische piano/midi-keyboard vindt. Die bestel je bij conrad en fix je met een soldeerbout.

@ 4000ds devil
Mag ik vragen waar jou tijd vooral in gaat zitten als jij iets fixt voor iemand? Ik vermoed dat het antwoord diagnose is? Je moet tenslotte het hele elektrische pad afgaan van aansturing naar verwerking naar uitvoering en bij het nameten moet je weten wat de waardes zouden moeten zijn.
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat
Klonic
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Elektronisch rijden...

Berichtdoor 4000ds devil » 28 jul 2011, 11:24

@Klonic: idd diagnose stellen. Sommige auto's weet ik uit ervaring al waar ik moet zoeken en of wat het dan is. Ik ben het grootste deel van de week bezig met dynamo en starter revisie en de andere tijd met storing zoeken en of sleutelen aan elektrische ramen, verlichting e.d. Ook heb ik deze maand van 4 verschillende automerken de krukas positie sensor vervangen, dit is ook een veel voor komend onderdeel wat defect raakt. Ook luchtmassa meters gaan veel defect en EGR kleppen die verstoppen. Ook iets wat veel voorkomt is dat in die rubber portier en achterklep doorvoeren dat en 1 of meerdere kabels zijn gebroken.
Mercedes: Das haus
4000ds devil
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Andere dingen W201 en andere C-Klasse