W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 10 jul 2020, 17:38

Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alles over LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Berichtdoor Rik » 30 sep 2011, 11:38

De situatie:
Een 190E 1.8 uit 85 met een motor en elektra uit 92. Ik probeer deze motor op gas te laten lopen, maar ik vermoed dat ik het elektrsch niet goed heb aangesloten.

Het probleem is het stotteren tijdens een constante snelheid en het uitvallen van de motor bij stationair.

In eerste instantie had ik het aangesloten zoals het met de oude motor ging. Gewoon de hoofdvoeding naar de computer onderbreken. De computer is dan uit en de brandstof pomp draait ook niet. Ging prima zolang je af en toe maar eens op bezine rijd om alles gangbaar te houden.

Bij de nieuwere motor werkt dat niet. Ik heb daarmee de klachten zoals eerder beschreven.
Daarna heb ik getest met alleen een draad los van de brandstof pomp en de computer gewoon aan laten staan. Toen was 95% van het stotteren weg. Ik vermoed dat de rest wel weg te krijgen is met fatsoenlijk de boel afstellen.

Het enige verschil tussen de nieuwe en de oude motor is de vervroeging van de ontsteking volgens mij. De oude heeft het met de draaiend schijf onder de verdelerkap en de nieuwe heeft het bij het zwarte blok in dat op het schutbord zit gemonteerd. Door alles uit te zetten bij het rijden op LPG vermoed ik dat ik daar de boel in de war gooi.

Wie kan mij vertellen hoe ik de boel nu wel moet aansluiten?
Of heeft iemand toevallig een auto met een nieuwer blok waar ik het eventueel van mag afkijken?
Wie kan mij helpen?
Rik
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 30 sep 2011, 06:54
Woonplaats: FRL
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen: W114 280E 1972
W115 200D 1974
W123 230CE 1977
BMW 524td 1984
Saab 96 1971


Re: Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Berichtdoor VmaX » 30 sep 2011, 12:41

Ik heb hier te weinig technische kennis voor, maar wat mij iig opvalt is dat bij "officiele" installties de brandstofpomp blijft draaien.
Daar hebben we onlangs nog een uitgebreid topic over gehad.
Avatar gebruiker
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4161
Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
Woonplaats: Zutphen
Roepnaam: Christiaan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Vmax1200
TDM850
VW 2.5 T5


Re: Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Berichtdoor HansMercedes » 30 sep 2011, 21:19

Dat inhoud probleem heb ik eerder gehoord ,maar wat je kan doen is om de verdeler van je oude blok in de nieuwe te plaatsen en je zal zien dat het dan beter gaat succes grt hans
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4583
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: w108 uit 1968 op LPG


Re: Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Berichtdoor Wiersma » 30 sep 2011, 21:28

VmaX schreef:Ik heb hier te weinig technische kennis voor, maar wat mij iig opvalt is dat bij "officiele" installties de brandstofpomp blijft draaien.
Daar hebben we onlangs nog een uitgebreid topic over gehad.


Als je brandstofpomp blijft draaien spuit hij ook benzine in.
Omdat het een mechanische inspuiting is, word bij het bewegen van de luchtklep brandstof ingespoten, dit kan je elektrisch niet omzeilen, alleen maar door de brandstofpomp uit te zetten.
voorbeeld:
190D 2.5 automaat 1986
Afbeelding
Avatar gebruiker
Wiersma
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1689
Geregistreerd: 02 feb 2010, 13:56
Woonplaats: Friesland
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Berichtdoor Kever » 30 sep 2011, 21:48

Ha, mooi testje! Ik zou het niet in elkaar kunnen knutselen, maar grappig om te zien.
Avatar gebruiker
Kever
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1511
Geregistreerd: 07 dec 2009, 15:11
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: VW Kever 1300 1966
Audi A4 Avant 1.8 T


Re: Elektrisch probleem (althans, dat vermoed ik)

Berichtdoor VmaX » 30 sep 2011, 23:43

Wiersma schreef:Als je brandstofpomp blijft draaien spuit hij ook benzine in.
Omdat het een mechanische inspuiting is, word bij het bewegen van de luchtklep brandstof ingespoten, dit kan je elektrisch niet omzeilen, alleen maar door de brandstofpomp uit te zetten.
voorbeeld:


In dit topic werd uitgelegd dat de pomp blijft draaien :huh:
viewtopic.php?f=8&t=4182
Avatar gebruiker
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4161
Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
Woonplaats: Zutphen
Roepnaam: Christiaan
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: Vmax1200
TDM850
VW 2.5 T5


Keer terug naar LPG Specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron