[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Electrisch schuifdak demontage : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 04 mei 2025, 00:01

Electrisch schuifdak demontage

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Electrisch schuifdak demontage

Berichtdoor ronniez » 23 mei 2012, 20:54

Ik had me het afgelopen weekend eens voorgenomen om het schuifdak eens onderhanden te nemen en de zaak goed te smeren omdat ie telkens na ca 10 cm vlot te openen weer zwaar gaat lopen. Het is wel zo dat het zwaar lopen niet altijd op hetzelfde punt zit, het verschuifd continue. Anyway ik had her en der gelezen dat de hemel er uitgeklikt kon worden zodra het dak 3/4 geopend is. Na ca 30 minuten ben ik er maar mee opgehouden, geen manier kunnen vinden om de plaat er uit te klikken. Ik wou natuurlijk ook nix afbreken of verbuigen. Aanwijzingen hoe de hemel te verwijderen zijn zeer welkom.
verder heb ik het gevoel dat het dak ook niet geheel opgaat. Op de plaatjes die ik heb gezien zijn er telkens 5 schroeven ingetekend. Bij die van mij zie ik er maar drie zodra het dak geheel geopend is.
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Electrisch schuifdak demontage

Berichtdoor Ludas28 » 01 jun 2012, 22:10

Misschien kan je hier eens mee beginnen om een indruk te krijgen

Op het youtube kanaal van deze snuiter staan trouwens heel veel handige to do' s
Ludas28
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
LPG: Nee

Berichtdoor ronniez » 01 jun 2012, 23:04

Ervan uitgaande wat de snuiter :-) meededeelt Moet Ik eens met de kabel aan de slag. De afgelopen dagen liep ie -bij +25 zonder problemen vlot open.
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor KeesenMarie » 02 jun 2012, 19:01

Plaats de schuifdakbediening in een zodanige stand dat het mogelijk is het schuifdak te openen
Verwijder de geleidedelen licht het open dak aande voorzijde iets op en neem het er naar voren toe uit.
vr gr keesenmarie.
KeesenMarie
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor ronniez » 02 jun 2012, 21:41

De uitdaging begint met het verwijderen van de hemel en dat lukt nog niet. Volgens mij moet Ik om om de geleiderails te kunnen het dak geheel geopend hebben . In de huidige geheel open stand zie Ik maar 3 schroeven. Of heb Ik de verkeerde geleide rails voor me? Dus het eerste probleem het demonteren van de hemel.
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor KeesenMarie » 03 jun 2012, 16:29

Verwijder de afdekplaat bij de voorruit met de zonnekleppen,de binnenspiegelafdeklijsten de voorruitzijschilden de handgrepen en de tochtsrtroken .demonnteer bij autos met een open dak de omlijsting van het open dak. neem de hemelbekleding rondom voorschitig los voor kom schuren .verwijder de hemelbekleding uit de openingen,rol de hemel losjes op ,met papier er tussen om te voorkomen dat lijmresten op de goede zijde van de hemel komen.
KeesenMarie
Gold Boarder
Gold Boarder

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201