Hallo, Ik ben Djoeri 25 jaar uit Almere en heb sindskort een Mercedes 190D uit 1989 in de kleur blauwzwart metallic. De auto is letterlijk van een oud mannetje geweest, deze kon helaas niet zo goed meer auto rijden en heeft er laatst een ongelukje meegehad. Hij heeft dus schade gereden en nu heeft de rechterkant schade (rechterdeuren en zijscherm). Dus het is wel een opknap project. Ik ben via een collega aan de auto gekomen deze heeft de auto voor de oude man altijd onderhouden en weet dus de complete historie. Ik ben zelf bedrijfswagenmonteur bij Mercedes-Benz dus ik weet er wel iets vanaf, voornamelijk de motor en dan houdt het wel een beetje op

en zelfs voor die moet ik nog even mijn hersens laten kraken

het is natuurlijk een klassieker . Maar ik vind het een mooie uitdaging. Ik had nooit gedacht dat als ik een andere auto zou kopen dat deze nog ouder zou zijn dan mijn vorige (nog huidige) auto, een Citroen Ax uit 1995. Ik heb hier ook al de nodige sleutel uurtjes achter de rug, meerendeel achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar, maar ik vond het leuk om te doen en heb er veel van geleerd aangezien ik nauwelijks aan personenwagens sleutel. Binnenkort zal ik wel wat foto's nemen v/d auto. Maar ik ben nu druk opzoek naar 2 nieuwe rechterdeuren in de juiste kleur en een rechterscherm voor. Ik heb het scherm al gevonden moet alleen nog even gaan kijken en de deuren ook, alleen moet ik daar nog even gaan uitzoeken of de sierstrippen gaan passen de mijne heeft v/d brede en de deur die ik gezien heb heeft smalle strippen. Op het forum verschillen de meningen nog al zag ik, dus ik zal het ook maar eens vragen bij onze personenwagenafdeling.
Verder heb ik nog een klein verlang-/actielijstje:
Bestuurdersstoel vv is doorgezakt en beschadigd
Motorkap heeft een pit erin die aan het roesten is
Grote beurt uitvoeren
Schokdemper op de pomp vv ivm hikken bij gas los
Busjes schakelpook/stangen vv hebben speling
Net audiosysteem inbouwen (niet zo 'n boemboem geval)
En als alles in orde is en er geld voor heb

dan wil ik nog een mooi setje velgen en een spoiler voor op de kofferbak (niet zo 'n taartschep)
Liever een Ster op mijn grill dan in mijn voorruit.