Heb je het gas er al in?
Je brengt hem naar AGID of niet?
Beste man maar z'n inbouwkwaliteit is ronduit slecht! Althans bij mij, maar zei die tegen mij je bent zelf monteur dus je krijgt het wel netjes. Maar dat vind ik een slechte smoes want als je een auto aflevert moet die gewoon 100% goed zijn!
Een paar voorbeelden;
Toen de installatie ingebouwd werd kwam ik tussendoor even kijken, omdat ik vlakbij Doornspijk woon. Dus liet die het mij zien, en de LPG slang die door het luchtfilterhuis ging.
Had die een gat voor geboord, nou ja het leek er meer op dat dat gat uitgehakt was maargoed.
Maar het probleem was dat dat aan de schone kant van het luchtfilter was! Maakt niet uit maar het gat was wat ruim en die ruimte liet die dus open. Oftewel hij gaat daar valse vuile lucht aanzuigen! Heb ik hem meteen verteld en toen heeft die er even kit opgesmeerd.
Volgende;
Ik haalde de auto op en zo gruwelijk beroerd lopen! Ja zei die hij moet nog even indraaien, wat bleek: hij had hem amper afgesteld! Dus toen ik zelf mee aan de slag gegaan. En er zit een koude luchtinlaat op de 16v's achter de grille. Heel mooi maar hij kreeg teveel lucht volgens hem (volgens mij heel simpel te weinig LPG) Dus dat gat had die dichtgebouwd.
Weet je hoe? Door er een stuk kartonnetje voor te schuiven! 1x regen en kartonnetje was doorweekt dus daar zelf een kunstof plaatje voor gemaakt.
Volgende;
Na een paar weken rijden en een vakantie naar zuid Belgie ging ik de onderkant weer eens bekijken op de brug. Wat blijkt, liep een koelvloeistofslang tegen een metalen punt van van de raditeursteun. En daar was al een mooi stukje uitgesleten. Dus dat vervolgens maar vast gezet en goed gemonteerd. Als ik dat niet gezien had dan stond ik dus onderweg een keer stil met een geknapte koelvloeistofslang.
Volgende;
Zo ineens viel m'n motor uit op LPG, gauw op benzine gezet en toen deed die het weer. Wat bleek, een kabelverbindertje van een relais van de installatie lag er af. Zat er los op, dus na verloop van tijd gaat die er af. Ding aangeknepen en toen bleef die weer zitten.
Later nog een keer terug geweest om de CO goed af te stellen en sindsdien geen problemen meer gehad.
Nu had ik geluk dat ik al die dingen zag, maar als je A technisch bent heb je dus mooi een probleem!
Een oud collega had een 230CE, en daar ook gas inebouwd bij hem en die heeft noot een probleem gehad, maar bij mij was het ronduit bagger! De week daarna zou die op vakantie gaan volgens mij dus ik denk dat die snel klaar wou wezen ofzo.
Mijn advies, loop je auto goed na op alle dingen die aangepast zijn of er bij opgezet zijn! En als dat goed is heb je voor een mooie prijs een goede installatie, want de kwaliteit die hij verkoopt is ronduit goed. Alleen hij moet iets meer aandacht geven aan het netjes inbouwen.
Maar nu ben ik ook wel te perfectionistisch omdat ik zelf trucks opbouw, dus dan kijk je automatisch naar dat soort dingen

Maar die koelvloeistofslang had niet mogen gebeuren!
Voor de rest een geschikte vent! Zal nooit moeilijk doen of je minder fijn behandelen.
Oja en mijn installatie gaat er uit omdat m'n auto niet belastingvrij word en ik iets minder ga rijden. Dan loont het dus niet meer echt. Mijn installatie staat dus ook te koop! Nog geen jaar oud, en ongeveer 20.000km mee gereden.
Dus wanneer er hier liefhebbers voor zijn moeten ze maar pm'en.
Zo, dit was zo'n beetje mn langste forumbericht denk ik
