Graag stel ik mij bij dezen even voor. Mijn naam is zoals gezegd Cor en ik woon in het Noorden van het land.
Mijn eerste oldtimer was, en is nog steeds, een 280GE, de gelande wagen. Stoer, robuust en op LPG. Verdiend zeker nergens de hoofdprijs maar doet het altijd. Heeft volgens de teller nu ongeveer 130.000km gereden, waarvan ik ca. 40.000. Zal in het echt gerust een tonnetje meer gereden hebben.
Mijn tweede oldtimer was een 500SEL. Werkelijk een pracht exemplaar uit 1986. Zelf opgehaald uit Parijs met 42.000 echte km op de klok. En werkelijk helemaal gedocumenteerd incl. alle beurten bij de Mercedes dealer in Parijs. Was van de Saoedische ambassade geweest. Ik ben er daar gewoon ingestapt en heb haar naar huis gereden. (op verzekering Mercedes garage!
Was ook echt een collecters item. Heb hem op benzine gelaten maar 1 op 7 was me toch iets teveel

En nu dus op zoek naar een W124 of W201 250D. Ben al eens naar Hattingen en Witten in Duitsland gereden. Bedrog van het zuiverste water. Ze staan nog op Marktplaats, hoef je dus niet heen te gaan. Wel een heel mooie gezien en gereden in Oldenzaal. De hier kennelijk bekende dealer. Ik heb een proefrit gemaakt van ruim een half uur en daar was de baas behoorlijk pissig over. Auto rijd fantastisch, schakelt prima en nagenoeg geen roest. Mooi en schoon interieur. Totdat bij doortrekken in de 4 de motor begon te haperen. Na een paar minuten liep hij weer gewoon. Dat een paar keer herhaald, met steeds dezelfde uitkomst. Vervolgens weigerde de radio, de antenne en de rechterspiegel. Bij nader inzien bleek de voorruit vervangen. (vlgns mijn zoon, ex autoverkoper, een bekende truc. Voorruit vervangen, teller minus 1 ton, gebruikte vloermat aan bestuurderszijde, poetsen pedaalrubbers en te koop met mooie stand). Ze vroegen 5750 euro en hij mocht weg voor 5000. Ik heb hem laten staan en ze staat nog steeds te koop.
Ook nog naar Geldrop gereden. Mooie en strakke auto, geen roest. Was Franse import, ongeveer 250.000 op de teller. Mocht weg voor 4250. Maar ik hoorde gekraak bij de achteras, motor werd niet warmer dan 60 graden, r.spiegel werkte niet, kachel binnen werd heet en wou niet uit, schakelen ging er schokkerig. Dus weer laten staan. Deze schijnt net door Manders te zijn gekocht. Ook nog in Wedde geweest, hoef je ook beslist niet heen te gaan, bagger!
Sinds vandaag overeenstemming bereikt met verkoper uit Gieten. Een mooie rode W201 met 2.5L diesel, 5 bak. Verder niet veel toeters en bellen, raampjes met slingers, geen open dak, geen elektr.spiegels. Dat kan dus ook niet stuk of gaan lekken! Auto is ook nog gewoon in gebruik en heeft steeds haar beurten gehad.
Eind deze week ga ik haar halen en zal ik een foto plaatsen.
Ik vind het wel opmerkelijk dat heel erg veel auto's zo rond die 2,5 ton zitten. En prijzen boven de 5000 euro zijn gewoon absurd in mijn ogen. Ik heb inmiddels geleerd dat je er zo maar 1000 euro af kunt praten. Lukt bijna overal. En laten we eerlijk zijn, zo rond de 3500 euro is genoeg.
Het is wat langer geworden dan gedacht, eventueel mag de Mod er best in knippen.
Cor, die dit een geweldige site vind en voorheen onder cor24 op het mercedesforum schreef.