[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Contactslotcilinder 190D uitbouwen. : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 11 mei 2025, 11:59

Contactslotcilinder 190D uitbouwen.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Contactslotcilinder 190D uitbouwen.

Berichtdoor Garayuk » 05 sep 2014, 20:33

Hoi allemaal,
Ik zat enkele dagen geleden met het probleem dat de mijn contactslot vast zat in stand 0.
Alle tips en probeersels ten spijt, kreeg ik hem niet van de 0 stand af. Ook de wegenwacht woonplaatsservice gaf het na een uur op.
Ik heb hem de volgende morgen zelf van de 0 afgekregen en mischien is het wel een bruikbare tip voor anderen die met dit probleem komen zitten. Voor ik met mijn vraag kom, leg ik dit dus even uit.
*** Als je op het contactslot kijkt, zie je een blinkend hardmetalen schildje met sleuf waar je je sleutel in steekt.
Aan de buitenkant van dit schildje zitten ook 2 halve gaatjes waar je de demontagepennen in moet steken als
je de cilinder wil verwijderen met de sleutel in de gebruikstand.
Nu heb de sleutel in het contactslot gestoken en een centerpons tegen een van de 2 halve gaatjes gezet en met een
hamertje er op geklopt. na enkele fikse tikken kwam het slot beetje voor beetje uit de 0 stand.

Nu mijn probleem. Het slot is totaal versleten en er moet een andere cilinder in. De rest kan dus blijven zitten.
Ik heb de demontagtepennen in de 2 halve maantjes gedaan en toen de zwarde stalen kap en de slotplaat er af gehaald.
Mijn idee was dat nu, nu ik het cilindertje gewoon zie zitten, ik het cilindertje er ook gewoon uit zou kunnen pakken,
maar daat lukt me niet, in geen enkele stand.
Ik moet nu de sleutel er in laten zitten en gewoon de wagen van buiten afsluiten. En omdat ik wel kan gloeien maar niet verder door kan draaien om te starten, moet ik de motorkap openen en een zelf aangebrachte draad op de + pool houden en zo starten.

Weet iemand wat ik fout doe of hoe ik de cilinder er uit kan krijgen?
De sleutel staat dus in de gebruikstand. Met 2 mm pennen heb ik de zwarte beschermkap en de slotplaat er af gehaald maar de blootliggende cilinder wil er niet uit. Ook niet als ik de pennen weer in de sleuven zet.

Alvast erg bedankt.

garayuk.
Garayuk
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: contactslotcilinder 190D uitbouwen.

Berichtdoor Chris190E86 » 05 sep 2014, 20:53

Het is hier gebruikelijk dat we ons eerst voorstellen !!!
Chris190E86
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Re: contactslotcilinder 190D uitbouwen.

Berichtdoor Kever » 05 sep 2014, 23:48

Hallo Garayuk, ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar hier vind je een how-to:
Via de zoekfuntie kun je nog meer informatie opsporen.

Maar wel even netjes voorstellen, graag B)
Kever
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Re: Contactslotcilinder 190D uitbouwen.

Berichtdoor Bram Jansen » 08 sep 2014, 18:30

Inmiddels heeft Jack zich zelf voorgesteld
Bram Jansen

Re: Contactslotcilinder 190D uitbouwen.

Berichtdoor Kever » 08 sep 2014, 19:19

Hier nogmaals de link, maar misschien had je die al gevonden: contactslot-vervangen-t9086.html

Onder 'zoeken' in de balk hierboven kun je ook trefwoorden invoeren: dan vind je haast altijd wat. Succes.
Kever
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Keer terug naar Techniek W201