Hoi allemaal,
Ik zat enkele dagen geleden met het probleem dat de mijn contactslot vast zat in stand 0.
Alle tips en probeersels ten spijt, kreeg ik hem niet van de 0 stand af. Ook de wegenwacht woonplaatsservice gaf het na een uur op.
Ik heb hem de volgende morgen zelf van de 0 afgekregen en mischien is het wel een bruikbare tip voor anderen die met dit probleem komen zitten. Voor ik met mijn vraag kom, leg ik dit dus even uit.
*** Als je op het contactslot kijkt, zie je een blinkend hardmetalen schildje met sleuf waar je je sleutel in steekt.
Aan de buitenkant van dit schildje zitten ook 2 halve gaatjes waar je de demontagepennen in moet steken als
je de cilinder wil verwijderen met de sleutel in de gebruikstand.
Nu heb de sleutel in het contactslot gestoken en een centerpons tegen een van de 2 halve gaatjes gezet en met een
hamertje er op geklopt. na enkele fikse tikken kwam het slot beetje voor beetje uit de 0 stand.
Nu mijn probleem. Het slot is totaal versleten en er moet een andere cilinder in. De rest kan dus blijven zitten.
Ik heb de demontagtepennen in de 2 halve maantjes gedaan en toen de zwarde stalen kap en de slotplaat er af gehaald.
Mijn idee was dat nu, nu ik het cilindertje gewoon zie zitten, ik het cilindertje er ook gewoon uit zou kunnen pakken,
maar daat lukt me niet, in geen enkele stand.
Ik moet nu de sleutel er in laten zitten en gewoon de wagen van buiten afsluiten. En omdat ik wel kan gloeien maar niet verder door kan draaien om te starten, moet ik de motorkap openen en een zelf aangebrachte draad op de + pool houden en zo starten.
Weet iemand wat ik fout doe of hoe ik de cilinder er uit kan krijgen?
De sleutel staat dus in de gebruikstand. Met 2 mm pennen heb ik de zwarte beschermkap en de slotplaat er af gehaald maar de blootliggende cilinder wil er niet uit. Ook niet als ik de pennen weer in de sleuven zet.
Alvast erg bedankt.
garayuk.