weer even met mn Benz bezig geweest, net vrijdag opgehaald

Nu zag ik vannochtend tot mijn verbazing dat er een elec. draadje aan het inlaat spruitstuk was vast gemaakt en was doorverbonden naar de temperatuur sensor die boven de thermostaat zit, en naast een sensor die via (vacuum)slangetjes? zit(nut, werking?). het draadje maar eens los gemaakt en de motor geprobeerd richting de 100 graden te krijgen om de koelfan maar eens te checken. Kreeg de auto na enkele minuten gas hebben gegeven niet ver boven de 80 graden, en de fan dus ook niet zien draaien. Nou is mijn vraag waarom dit zou door verbonden zijn, en waar deze sensor nou naar verbonden is.
Nu trilt het blok ook nog wat, als je er naar kijkt is het net wat een waas voor je ogen,
Denk dat het nu verstandig is om de motorsteunen of rubbers te vervangen(wanneer wat nodig?), en is het gebruikelijk om links en rechts altijd tegelijk te vervangen?
het is een 190D 2.0 1984 met 210.000 gelopen
